برگزاری نشست مجمع منطقه‌ای دوره طرح شهرداران مدارس منطقه۶

شانزده مدرسه در منطقه شش با شهردار مدرسه مدیریت می شوند

برگزاری نشست مجمع منطقه‌ای دوره طرح شهرداران مدارس منطقه۶ 

شانزده مدرسه در منطقه شش با شهردار مدرسه مدیریت می شوند
اداره آموزش‌های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ اقدام به برگزاری مجمع شهرداران مدارس منطقه کرد.
به گزارش شهرداران و روابط عمومی شهرداری منطقه۶، این نشست با حضور مهدی بصیری معاون اجتماعی فرهنگی منطقه، سلیمان نژاد کارشناس اداره کل آموزش‌های شهروندی، مدیر اداره آسیب‌های اجتماعی، مدیراداره فرهنگی و مدیر و کارشناسان اداره آموزش‌های شهروندی، و شهرداران مدارس منطقه۶ و همچنین کارشناسان آموزش‌های شهروندی نواحی و محلات در سالن جلسات معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ با بیان این خبر افزود: شهرداران مدارس به عنوان بازو‌های شهرداری تهران سهم بزرگی در راستای پیشبرد اهداف طرح و شهرداری به جهت داشتن شهری سالم و فرهنگی دارند.
وی در این نشست از جانب شهردار منطقه خواستار جلسات و نشست‌های هم اندیشی بیشتر با شهرداران و معاونین مدارس شد و گفت: شهرداران مدارس باید تمام تلاش خود را جهت انجام هر چه بهتر فعالیت‌های ماندگار و اثرگذار در مدرسه، احصا نیاز‌ها و مشکلات تا شعاع ۵۰۰متری مدارس و محله خود انجام دهند و در نهایت از نواحی و معاونت اجتماعی پیگیری مسایل و مشکلات مصوب در این بازدید‌ها را داشته باشند.
در ادامه سلیمان نژاد خواهان بیان ایده‌ها و نظرات دانش آموزان در بازدید‌های تا شعاع ۵۰۰متری مدارس بود و تاکید کرد با بیان ایده‌ها و نظرات شهرداران مدارس و همفکری با یکدیگر، ایده‌های جدید خلق گردیده و با پیگیری‌های مستمر قطعاً به نتیجه می‌نشیند.
در این جلسه بعد از برگزاری دو کارگاه با عناوین کارآفرینی استارتاپی و هویت شهری مقرر شد که یک ایده استارتاپی از سوی اداره آموزش‌های شهروندی متناسب با رنج سنی دانش آموزان انتخاب و مدارس مشمول طرح آن را تا پایان اردیبهشت ماه اجرا کنند. همچنین مقرر شد برای نقاشی دیواری مدارس با انتخاب طرح از سوی دانش آموزان و تایید معاونت اجتماعی با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت این مهم اجرایی شود و تور‌های گردشگری علمی همراه با کارگاه‌های آموزشی برای شهرداران و معاونین مدارس نیز برگزار شود.
طی این نشست بعضی از شهرداران مدارس نظرات و ایده‌های خودرا با یکدیگر به تعامل گذاشته و بعضی از شهرداران به بیان مشکلات عمرانی و ترافیکی تا شعاع ۵۰۰ متری مدارس خود پرداختند و در ادامه دبیر و منشی شهرداران مدارس انتخاب شدند.