مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد:

۱۳ پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیارد در منطقه ۱ آغاز شد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه در این منطقه به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان گفت: تعریض بزرگراه شهید خرازی، کف‌سازی چندین معبر و احداث پل صاحب روضات در قالب این سلسله پروژه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی رضی‌زاده با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی ۱۳ پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه یک آغاز شده و بعضی از پروژه‌ها به کارگاه عمرانی تبدیل می شود.

او با اشاره به آغاز عملیات احداث پل صاحب روضات افزود: این پل خیابان صاحب روضات را به خیابان بهستان در منطقه ۹ متصل می کند و با خارج کردن خیابان صاحب روضات از بن‌بست، بخشی از ترافیک خیابان‌های کاشانی و بهشتی را به رینگ سوم ترافیکی و خیابان بهستان و سپس خیابان آتشگاه منتقل می کند.

او با اعلام اینکه اجرای این طرح بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: این طرح در مراحل نهایی انتخاب پیمانکار است و از ساعت دو تا پنج بامداد اجرا می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه مسیر اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا پل فلزی گفت: مقرر شد این مسیر، معبر تردد اتوبوس تندرو حدفاصل میدان جمهوری تا پایانه صفه باشد که این مسیر تا پل فلزی در محدوده منطقه یک قرار دارد و با برآورد ۴۵ میلیارد در حال مناقصه است و ظرف ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

تعریض بزرگراه شهید خرازی پروژه دیگری است که او با اشاره به آن توضیح داد: در طول این بزرگراه چهار نقطه برای تعریض انتخاب شده و عملیات جابه‌جایی درختان و جمع‌آوری چمن در حال انجام است که تا ۲۰ روز آینده عملیات عمرانی آن آغاز می شود.

به گفته او، این پروژه به دلیل حجم ترافیک معبر در نیمه‌شب انجام می شود و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

او از اجرای حفاظ بتنی رفیوژ میانی بزرگراه شهید خرازی به عنوان چهارمین پروژه جدید یاد کرد و افزود: این پروژه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود.

تحقق پروژه ۲۰ ساله شاداب و لنبان

رضی‌زاده با اشاره به ساماندهی خیابان شیخ بهایی گفت: آخرین تکه از پازل ساماندهی خیابان‌های منتهی به گذر تاریخی چهارباغ، خیابان شیخ بهایی است که حدفاصل محدوده اجرایی پروژه از چهارباغ تا چهار راه قصر با اعتبار ۱۲ میلیارَد تومان در حال اجرا است.

او احداث پارک شاداب را از دیگر اقدامات مهم در این منطقه دانست و تاکید کرد: پارک شاداب پروژه‌ای ۲۰ ساله است که در سال جاری عملیات تملک آن به پایان رسید، طرح آن در حال ابلاغ است و طی چهار ماه آینده افتتاح می شود.

به گفته او، برای آزادسازی این پارک دو هزار متر مربعی، حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و اجرای آن نیز چهار میلیارد تومان هزینه دارد.

او در ادامه از ساماندهی خیابان جامی به عنوان یکی از پروژه های محله محور یاد کرد و توضیح داد: با اجرای این پروژه ضمن ساماندهی بصری دیواره و جداره‌های کناری خیابان، آزادسازی گلوگاه‌ها، پیاده‌روسازی، رفع مشکلات روشنایی و اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.

تحول ۲۵ میلیارد تومانی پاچنار

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای طرح‌های محله‌محور و در راستای تأمین سرانه‌های خدماتی، آزادسازی حمام رستم‌زاده و تبدیل آن به مرکز محله در دستور کار قرار گرفته است.

او ترکیب مسجد پاچنار، سقاخانه، مادی و واحدهای تجاری در کنار مرکز محله‌ای که قرار است آزادسازی و اجرا شود را موجب تحول فرهنگی و کالبدی و اجتماعی در محله جامی دانست و افزود: اجرای این طرح که تا دو ماه آینده آغاز می شود منجر به تحول ۲۵ میلیارد تومانی در این محله می شود.

تملک خیابان آیت‌الله زاهد، کف‌سازی محور شهید تگریان با سه میلیارد تومان اعتبار، کف‌سازی کوی درب کوشک از مسجد ذکرالله تا خیابان آیت‌الله طیب با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کف‌سازی گذر صدرالعما در خیابان طالقانی و کف‌سازی محورهای منتهی به مسجد سید با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی است که به گفته رضی زاده در دستور کار مدیریت این منطقه قرار گرفته است.