نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت:

کمیسیون ماده پنج باید در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کمیسیون ماده پنج باید در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد و تصمیم‌گیری‌ها توسط شهرداری انجام شود.

به گزارش شهرداران، “موسی الرضا حاجی بگلو” در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور و نشست کمیته بافت فرسوده شهرداری های کلانشهرهای ایران اظهار کرد: شورای شهر مشهد در دوره ششم، با نگاه متفاوت به سالها و ادوار گذشته اتفاقاتی را رقم زده است؛ اولین حرکت سوق دادن اعتبارات در مناطق کم برخوردار بود تا بر این اساس ارایه خدمات در این مناطق هم‌تراز با مناطق برخوردار شود.

وی افزود: در سال اول، طرح زودبازده یک با همراهی شورای اجتماعی محلات و اختصاص بخشی از بودجه عمرانی شهر به مناطق کم برخوردار اجرا و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفت و درحال حاضر طرح زودبازده دو درحال اجرا است؛ معتقدیم هرچه داریم از مناطق کم برخوردار است و پروژه ها باید در این مناطق توسط خود مردم و اولویت‌بندی آنان اجرا شود.

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: موضوع بعدی کمیسیون ماده پنج است که مشهد اولین شهر در کشور است که پس از ابلاغ قانون، طرح تفصیلی نیز ابلاغ شد که این موضوع نشان از وحدت فی ما بین دستگاه ها است و مجموعه استان و استانداری سنگ تمام گذاشتند.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده پنج باید در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد و تصمیم‌گیری‌ها توسط شهرداری انجام شود؛ درحال حاضر طرحی آماده شده مبنی بر اینکه کمیسیون ماده پنج علاوه بر تهران بر سایر کلان شهرها نیز تسری پیدا کند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: اینکه اختیار از بدنه شهرداری گرفته و در اختیار دیگری قرار دهیم مشکل ساز است زیرا مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند و چه بهتر خود شهرداری این کار را به صورت جامع و تخصصی انجام دهد.

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال ۵۲ به دلیل نبود کارشناس خبره در شهرداری‌های کلان‌شهرها این کمیسیون به تهران به واسطه پایتخت سیاسی و وجود کارشناسان واگذار شد؛ درحال حاضر با پیگیری های صورت گرفته و اخذ ۵۶ امضا از شورای عالی استان ها این موضوع تصویب و به مجلس فرستاده شد و کمیسیون عمران نیز این مصوبه را تصویب و امیدواریم نمایندگان به این مصوبه رای دهند تا گره بزرگ و مشکلات شهر برطرف شود.