رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد:

کتاب مفاخر شهریزد رونمایی شد

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد از رونمایی کتاب مفاخر شهریزد همزمان با هفته گردشگری با هدف شناخت مفاخر شهر خبر داد.

به گزارش شهرداران، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد از رونمایی کتاب مفاخر شهریزد همزمان با هفته گردشگری با هدف شناخت مفاخر شهر خبر داد.

حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: کتاب مفاخر یزد که توسط بخش مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد تهیه شده است در کمیسیون رونمایی شد.

وی افزود: کتاب مفاخر یزد به ۱۱۰ نفر از مفاخر معروف و آشنایی با تاریخ و سیره بزرگان شهر یزد اختصاص پیدا کرده است و همچنین مطالبی از برخی امامزادگان، عالمان،شهیدان، دانشمندان، خیران، معماران مطرح، خوشنویسان و صاحبان مشاغل در این کتاب ذکر شده‌است.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه این جلسه با حضور مسئولین کمیته های گردشگری یزد برگزار شد گفت: بخشی از درخواست های مسئولین کمیته ها عدم أخذ عوارض و مالیات های خاص شهرداری از فعالان گردشگری بود.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بارگذاری تولید محتوای مناسب گردشگری جهت معرفی شهر یزد، تعریف مسیر و پارکینگ هوشمند گردشگری، برگزاری برنامه های مشترک با بهزیستی در حوزه سالمندان، توجه ویژه به کمپ های کویری یزد، برگزاری جشنواره خرید برای گردشگران و به طور کلی حمایت و تبلیغ شورا و شهرداری در زمینه گردشگری از درخواست های مسئولین کمیته ها در راستای رونق گردشگری شهر یزد بود.

وی در پایان بیان کرد: مقرر شد هریک از کمیته ها طرح و پیشنهاد برتر خود را با هدف توسعه گردشگری شهر یزد در کمیسیون گردشگری ارائه دهند تا در صورت تصویب به سازمان فرهنگی شهرداری ارجاع شود و با اختصاص بودجه اجرا شود و امیدواریم با این اقدامات در مسیر شهر میراث جهانی گامهای خوبی برداشته شود.

شایان ذکر است در این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، شهردار، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.