هشدار رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز؛

کاهش درآمد شهرداری تبریز

کاهش درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده تعهد شده دولت رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر توجه به بحث ارزش افزوده در شهرداری تاکید کرد. به گزارش شهرداران و  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، علی نوای باغبان در صد و شصت و ششمین جلسه علنی طی […]

کاهش درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده تعهد شده دولت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر توجه به بحث ارزش افزوده در شهرداری تاکید کرد.

به گزارش شهرداران و  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، علی نوای باغبان در صد و شصت و ششمین جلسه علنی طی تذکری عنوان کرد: اخیرا دولت از محل درصد ارزش ‌افزوده شهرداری ها برداشت کرده و برای حل مشکلات دیگر و سایر موضوعات هزینه کرده است، لذا درآمد شهرداری ها از این محل کاهش یافته است، عمده منابع شهرداری ها از دولت، ارزش افزوده است که متاسفانه دولت به تعهد خود در این زمینه عمل نکرده و این منبع به خطر افتاده است. باید توجه کرد که این محل، منبع سهل الوصول برای دولت نباشد چرا که در بهترین حالت نیز شهرداری ها با کمبود منابع مواجه هستند.

وی در ادامه سخنانش ابراز کرد: دومین مسئله، تبصره‌ای است که به شهردار اجازه داده است از اختیارات خود استفاده کرده و بخشی از آرائی که جهت تخریب مورد تخلف در کمیسیون ماده صد صادر شده را ابقا کند. با توجه به حساسیت موضوع و لزوم رعایت اصول شهرسازی لازم است گزارشی جامع در خصوص این تبصره از سوی شهرداری ارائه شود.

نوای باغبان در پایان سخنانش یادآور شد: تذکر آخر این است که ما در شهرداری چیزی به نام هئیت ارزیابی نداریم، آنچه که هست، طبق قانون نظرات کارشناسان رسمی دادگستری است فلذا قیمت گذاری این هیئت از نظر ما غیر قانونی بوده و لازم است شهردار نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد.