مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان:

پیگیری، دغدغه‌مندی و آتش به اختیاری از ضروریات حوزه ارتباطات است

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه معتقدم مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌ها منتظر بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و سیاست‌های ستادی نباشند، گفت: پیگیری، دغدغه‌مند بودن و تلاش آتش به اختیار برای حوزه ارتباطات در این زمانه، امری لازم و ضروری است.

به گزارش شهرداران، به نقل از پورتال اطلاع رسانی شهرداری اصفهان محسن زمانی در نشست هم‌اندیشی مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌های شهرداری اصفهان که در سالن باغ غدیر برگزار شد، اظهار کرد: از جنس فرهنگی و حوزه روابط‌عمومی هستم و حس تعلق خاطری نسبت به این عرصه دارم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها است، افزود: در باب اهمیت حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی می‌توان به جریان و اتفاقات اخیر در نوار غزه اشاره کرد؛ وقایع تلخ روزهای اخیر در فلسطین اشغالی، دارای دو بعد است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: بُعد نخست، مربوط به مباحث نظامی و جنگ سخت و بُعد دیگر مرتبط با مباحث نرم‌افزاری و روایت‌ها است، بزرگ‌نمایی کردن، دروغ‌پردازی، تحریف روایت‌ها و به تعبیر دیگر، بیان کردن، جای شهید و جلاد را در اتفاقات عوض کردن، شامل بعد نرم‌افزاری این جنگ است که توسط استعمارگران و امپریالیسم رسانه‌ای سلطه‌جو انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری نیز، حوزه ارتباطات بسیار مهم است، چه‌بسا یک کار ارزشمندی در شهرداری صورت می‌گیرد، اما از طریق رسانه‌ها و مباحث ارتباطی حق مطلب آن‌گونه که شایسته بوده ادا نمی‌شود یا به‌علت یک همت رسانه‌ای، کار کوچکی، به صورت فاخر و شایسته پررنگ و در جامعه نهادینه می‌شود.

زمانی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی، تنها قسمتی از کار ارتباطات و حوزه روابط‌عمومی است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان در باغ غدیر و به میزبانی منطقه چهار شهرداری در ایام نوروز برگزار شد، گفت: چه‌بسا برخی از ساکنین و شهروندان در چند صد متری باغ غدیر؛ از اتفاقات مبارک و ویژه برنامه‌های فاخری که در این زمان برگزار شد، بی‌خبر بودند، این امر نشان از ضعف در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری، شهردار اصفهان و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل از جنس فرهنگی، ارتباطی و رسانه‌ای بوده و این یک فرصت بی‌بدیل است و که اگر قرار باشد هر اتفاقی مبارک و تحولی چون تقویت ساختار ارتباطات و افزایش عِده و عُده در حوزه ارتباطات صورت گیرد، باید در این زمان باشد.

وی با بیان اینکه تقویت ساختار ارتباطات در شهرداری یک بحث سلیقه‌ای نیست، بلکه نیاز روز است، گفت: معتقدم که مدیران ستادی و مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری ازلحاظ ترافیک کاری، امکان برنامه‌ریزی و اقدامات تفکری به‌نحو شایسته را در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ندارند، بنابراین شایسته است مسئولان امور ارتباطات مناطق ومعاونت‌ها منتظر بخشنامه‌ها، ابلاغیه‌ها و تعریف سیاست‌های ستادی نباشند و به‌صورت خودجوش و آتش به اختیار در حوزه ارتباطات عمل کنند.

زمانی اظهار کرد: پیگیری، دغدغه‌مند بودن و تلاش آتش به اختیار برای حوزه ارتباطات در این زمانه، امری لازم و ضروری است.