پیام رئیس شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت روز جهانی نابینایان

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پیامی ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان ( عصای سفید) را تبریک گفت.

به گزارش شهرداران، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پیامی ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان ( عصای سفید) را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد؛

عصای سفید که به عبارتی اعلام استقلال یک نابینا است و روز عصای سفید بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما دلی روشن دارند و دستان نوازش خداوند را برگونه های تب دار گلها ، لمس می کنند کسانی که در نفسهای نسیم و در تار و پود جانشان زندگی معطر می گردد.

نگرش جامعه نسبت به روشندلان و همچنین برداشت آنان نسبت به خود که تبعا متاثر از برخورد جامعه و فرهنگ حاکم است نقش بسیار مهمی در چگونگی تشکیل انگیزه ها ، رشد و شکوفایی استعدادهای نابینایان دارد، بنابراین جامعه ، مدرسه و خانواده مسئولیت خطیری را در زمینه ایجاد و تقویت انگیزه های بالنده در نابینایان برعهده دارند و وجود الگوهای رفتاری سازنده در مقابل نابینایان ، نقش بسزایی در آگاهی آنان و جهت دار شدن و تحقق یافتن انگیزه های ایشان دارد.

روشن دلان به عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه معلولان محسوب می شوند چرا که آنها فقط از نعمت بینایی محرومند اما با افکار و رفتار می توانند هر کاری را که ما تصور می کنیم انجام دهند ، آنها می خوانند، می نویسند ، شعر می سرایند ، صاحب مقام می شوند ، ورزش می کنند ، می آفرینند و موفق می شوند.

به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضاء مفید و موثر جامعه و لزوم دستگیری از آنان در فرهنگ دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد و امیدواریم این عزیزان بتوانند بیش از پیش در پیشبرد اهداف خود موفق باشند . اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز شهر یزد صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز اجرای کامل قوانین موجود، در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی مان سهیم باشیم.