پیام تسلیت شهردار ایلام بمناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی

پیام تسلیت شهردار ایلام و همچنین رییس و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام بمناسبت رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد.

به گزارش شهرداران، پیام تسلیت شهردار ایلام و همچنین رییس و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام بمناسبت رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد.

هنگامیکه تاریخِ پر فراز و نشیب این مرز و بوم پر از جمعه های سیاه و خردادهای خونین بود، هنگامیکه ارزش انسان در لوای تبعیض استکبار خار و سخیف شمرده میشد به ناگاه آفتاب عالمتاب خمینی کبیر از بلندای عشق و عرفان برامد و شب ظلمانی طاغوت زمان را به افق روشن ولایت منور ساخت.

ُایران، اسلامی شد و مردمسالاری دینی بخش لاینفک نظامی مردمی گردید و شور وخروش زایدالوصفی گستره جغرافیایی این سرزمین را در نوردید و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

آری انقلابی که به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، بی نام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

معماری بزرگ که با حسن تدبیر و رهنمودهای ارزنده و فرامینش در کنار جانشین برحقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هشت سال جنگ تحمیلی را رهبری و هدایت می کرد تا جاییکه به گواه دوست و دشمن ایران صاحب  قدرت و نفوذ در منطقه گردید.

در خرداد ماه سال ۶۸ خبری در جهان پیچید که قلب میلیونها مسلمان را جریحه دار و سینه ها را در فراق شرحه شرحه کرد و آن رحلت جانسوز و جانگداز بزرگمردی بود که انقلابی بزرگ در تاریخ بشریت رقم زد.

سرازیر شدن سیل خروشان میلیونها نفر از سراسر ایران در مراسم تشییع وتدفین حضرت امام خمینی (ره) نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان محسوب میشود زیرا نه از جهت کمی موضوع بلکه از آن جهت که مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ولایت مطلقه فقیه را به جهانیان شناساند.

قیام خونین پانزده خرداد رویدادی بزرگ در تاریخ سیاسی ایران اسلامی محسوب می شود که در آن جوانان این مرزو بوم کفن پوشان از جان خود گذشتند تا نشان دهند انقلابی که قرار است الگوی آزادگی، حرّیت و مردمسالاری دینی بشود باید برایش خون داد.

پانزده خرداد ۴۲ نقطه آغاز خیزش عظیم انقلاب و حامل دستاوردها و پیامهای مهمی بود که آتش خشم مردم از رژیم ستمشاهی را دوچندان کرد،رژیمی که ملت بزرگ ایران را در یوغ استبداد کرده بود اما سرانجام غیرت و عظمت مردم ایران به رهبری امام خمینی رحمه الله علیه در خرداد ها و بهمن ها آنرا سرنگون کرد.

آری امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زعامت رهبری دانا و حکیم و به پشتوانه ملت بزرگ ایران و با الگوگیری از آرمانهای شهدا راه پیشرفت وترقی و سلامت وسعادت را نشان داده است تا جایی که صدور انقلاب اسلامی در برخی کشورهای دنیا بسیار ملموس و مشهود است، رسالت و نهضتی که همچنان ادامه دارد همچنین یکه تازی ایران در دیپلماسی فعال منطقه ای و جهانی حاصل اقتدار این نظام و این انقلاب است.

بدینوسیله چهاردهم خرداد رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالروز قیام خونین پانزده خرداد را به محضر آقا امام زمان ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تمامی ملت شریف ایران اسلامی خاصه مردم استان ایلام تعزیت و تسلیت می گوییم و بر روح تمامی شهدای میهن عزیزمان درود می فرستیم.