• تاریخ : جمعه - ۷ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • ساعت :
    رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران:

    پروژه شهید شوشتری تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران است

    حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اهمیت پروژه شهید شوشتری گفت: این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج است که نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران حجت الاسلام والمسلمین آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به همراه مهندس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری را مورد ارزیابی میدانی قرار داد.

    وی در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزارراه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم به بزرگراه شهید محلاتی متصل می گردد.

    او افزود: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا احداث این بزرگراه را به عنوان یکی از اولویت های عمرانی در دستور کار قرار دهد.

    آقامیری با یادآوری اینکه عملیات اجرایی فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، تابستان امسال و با حضور شهردار تهران آغاز شد، از اراضی معارض نهادی شامل زمین های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و ورزشگاه تختی و نیز چند ملک شخصی به عنوان بزرگترین موانع اجرایی پروژه یاد کرد و با بیان آنکه اجرای عملیات عمرانی از قبیل خاکبرداری، خاکریزی، تثبیت بستر و آغاز نصب دیوار نمایی در بخشی از مسیر آزادسازی شده ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد  فاز نخست پروژه در صورت همکاری ارگان های مربوطه و آزادسازی اراضی مورد نیاز، در آینده ای نزدیک تحویل شهروندان شود.

    گفتنی است؛ آزادراه شهید شوشتری محوری شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران بـوده که بزرگراه های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می سازد. با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه های بسیج و  شهید یاسینی، شـاهد صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها خواهیم بود.

    نوشته های مشابه

    تور بزرگ گردشگری محلات منطقه چهار
    اردیبهشت 6, 1403
    بازسازی حسینیه‌ای به قدمت بیش از ۲۰۰ سال در تهران
    اردیبهشت 6, 1403

    بازسازی حسینیه‌ای به قدمت بیش از ۲۰۰ سال در تهران

    بازسازی حسینیه‌ای سادات اخوی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال متعلق به دوره قاجار است که در محله امامزاده یحیی (س) پایتخت واقع شده و بدلیل بافتی قدیمی، بازسازی و مرمت آن در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته و قرار است به زودی احیا و بازسازی این بنا انجام شود. به گزارش […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا