پایان عکسبرداری دو بُعدی و سه بُعدی از سطح منطقه دو شهر اراک

مهندس قاسمی سرپرست شهرداری اراک گفت:با پایان یافتن فاز اول پروژه ممیزی املاک، مستحدثات و سطوح شهری منطقه دو، عکسبرداری هوایی از ۹۷۶ هکتار از اراضی شهری اراک با پهباد انجام شد.

به گزارش شهرداران، مهندس قاسمی سرپرست شهرداری اراک در این گزارش درباره انجام عکسبرداری هوایی از اراضی شهری اراک با استفاده از پهباد و اهمیت آن در تهیه لایه های GIS صحبت می‌کند.

بخش اول: اتمام فاز اول پروژه ممیزی املاک، مستحدثات و سطوح شهری منطقه دو
فاز اول پروژه ممیزی املاک، مستحدثات و سطوح شهری منطقه دو در اراک به پایان رسید. این پروژه شامل بررسی و ثبت وضعیت قانونی املاک، مستحدثات و سطوح شهری منطقه دو بود. با پایان این فاز، اقدام به عکسبرداری هوایی از ۹۷۶ هکتار از اراضی شهری اراک با استفاده از پهباد شد.

بخش دوم: عکسبرداری هوایی و ترسیم نقشه ها با مقیاس ۱:۵۰۰
عکسبرداری هوایی از ۹۷۶ هکتار از اراضی شهری اراک با پهباد صورت گرفت. در حال حاضر، نقشه های با مقیاس ۱:۵۰۰ از روی تصاویر در حال ترسیم هستند. این تصاویر در اختیار کارشناسان و مدیران شهرداری قرار می‌گیرند و به آن‌ها اطلاعات ارزشمندی درباره وضع موجود شهر اراک را می‌دهند.

بخش سوم: اهمیت تهیه لایه های GIS با دقت بالا
تهیه لایه های GIS با دقت بالا از عکس های هوایی فوق اهمیت زیادی دارد. این لایه ها اطلاعات مفیدی از وضع موجود شهر را در اختیار کارشناسان و مدیران شهرداری می‌گذارند. علاوه بر این، آن‌ها به عنوان مبنای صحیحی برای برنامه ریزی های آتی مدیریت شهری عمل می‌کنند. با استفاده از این لایه ها، مدیران قادر خواهند بود تغییرات شهر را بهینه سازی کنند و اقدامات مناسبی در زمینه برنامه ریزی و توسعه شهر انجام دهند.

بخش چهارم: نتیجه گیری
عکسبرداری هوایی از اراضی شهری اراک با پهباد و تهیه لایه های GIS با دقت بالا از عکس های هوایی، به دست آوردن اطلاعات ارزشمندی درباره وضع موجود شهر را برای کارشناسان و مدیران شهرداری فراهم می‌کند. این اطلاعات می‌توانند به عنوان یک مبنای صحیح برای برنامه ریزی های آتی مدیریت شهری عمل کنند و باعث بهبود و بهینه‌سازی تصمیمات مدیریتی در شهر اراک شوند.