پاکسازی حریم اتوبان پیامبر اعظم از نخاله های ساختمانی آلاینده

حریم اتوبان پیامبر اعظم که توسط عده ای متخلف، با نخاله های ساختمانی انباشته شده بود، به همت معاونت محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۹ تبریز پاکسازی شد.

به گزارش شهرداران، حریم اتوبان پیامبر اعظم که توسط عده ای متخلف، با نخاله های ساختمانی انباشته شده بود، به همت معاونت محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۹ تبریز پاکسازی شد.

یکی از بزرگ ترین مشکلات در حوزه استحفاظی منطقه ۹، تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح معابر و محیط زیست این منطقه توسط سودجویان متخلفی است که مخفیانه و بیشتر اوقات، شبانه، چندین تن نخاله ساختمانی را در سطح منطقه ۹ رها می کنند و متواری می شوند.

 البته در بیشتر موارد، بسیاری از این متخلفان توسط نیروهای اجرایی منطقه ۹ شناسایی می شوند، شماره پلاک خودروهای سنگین ثبت و جهت معرفی به مراجع قضایی اقدامات مقتضی صورت می گیرد.

 این گزارش می افزاید: در آخرین مورد از ثبت شماره پلاک چندین کامیون که با تخلیه نخاله در حریم اتوبان پیامبر اعظم، این بخش از اتوبان را آلوده کرده بودند با شکایت شهرداری منطقه ۹ و شناسایی مالکین ماشین آلات متخلف و طی روند قانونی، این نخاله های ساختمانی، توسط کامیون های مذکور درحریم اتوبان پیامبر اعظم به طول یک کیلومتر و به میزان ۸۰ تن نخاله ساختمانی در طول یک هفته کاری، پاکسازی شد.

بی گمان، ساخت دپوی نخاله های ساختمانی در شرق کلانشهر تبریز و همکاری پایاپای شهروندان و سازندگان ابنیه در جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی به صورت قانونی و زیر نظر شهرداری کلانشهر تبریز و نیز ایجاد مرکز بازیافت این نخاله ها در این کلانشهر، از جمله اقدامات اساسی و زیربنایی می تواند به شمار آید که قادر به پیشگیری از بروز مستمر چنین تخلفات آزاردهنده و آلوده کننده طبیعت و زیست محیط شهر و نیز منظر شهری باشد تا ورودی های کهن شهر تبریز عاری از هر گونه زواید و موارد آلایشی و برهم زننده زیبایی و پاکی و سلامت محیط زیست شهری شود.