وداع باشکوه مردم ارومیه با پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده

همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، آیین تشییع و بدرقه پیکرهای مطهر ۲۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور در شهر ارومیه برگزار شد.

به گزارش شهرداران، روزهای همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، آیین تشییع و بدرقه پیکرهای مطهر ۲۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور در شهر ارومیه برگزار شد. در این آیین پرشور، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و آحاد مختلف مردم شهیدپرور ارومیه حضور داشتند.

بخش اول: تشییع پیکرهای شهدا

در این آیین پرشور، پیکرهای پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس تشییع شدند. طی این تشییع باشکوه، پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده از میدان انقلاب تا خیابان سرداران در شهر ارومیه برداشته شدند. این تشییع با حضور پرشور مردم ولایتمدار ارومیه و با برگزاری مراسم شبی با شهدا در مصلای امام خمینی (ره) پایان یافت.

بخش دوم: آزادگان و جانبازان

در این آیین، علاوه بر خانواده معظم شهدا، حضور آزادگان و جانبازان نیز به عنوان ابتدایی‌ترین دسته از ایثارگران دفاع مقدس تاکید شد. این آزادگان و جانبازان که در دوران دفاع مقدس خدمت به وطن و مردم انجام داده‌اند، در این مراسم با افتخار شرکت کردند.

بخش سوم: نظامیان و انتظامیان

فرماندهان نظامی و انتظامی نیز در این آیین حضور داشتند. آن‌ها که با قدرت و اراده خود در دفاع از کشور و حفظ امنیت و آرامش عمومی برتری جستند، در این وداع با پیکرهای شهدا شرکت کردند و از ایثار و تلاش آن‌ها تقدیر به عمل آوردند.

بخش چهارم: مردم شهید‌پرور ارومیه

مردم شهید‌پرور ارومیه همواره از بزرگترین ستون‌های حامی و پشتیبان شهدا بوده‌اند. در این مراسم، آن‌ها به عنوان بخشی از خانواده شهدا حضور یافتند و با شور و اشتیاق بی‌نظیری وداع با شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس را جشن گرفتند.

نتیجه:

آیین تشییع و بدرقه پیکرهای مطهر ۲۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی شمال‌غرب کشور در شهر ارومیه با حضور گسترده اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و آحاد مختلف مردم شهیدپرور ارومیه برگزار شد. این آیین با شرکت مردمان ولایتمدار ارومیه و با برگزاری مراسم شبی با شهدا در مصلای امام خمینی (ره) به پایان رسید و پیکرهای مطهر شهدا به تهران منتقل خواهند شد.