وجود بیش از ۱۶۰ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در خلیل آباد

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل کاشمر وخلیل آباد با بیان اینکه خلیل آباد از معدود شهرستان هایی است که از نعمت صد در صدی راه آسفالته بین شهری و روستایی برخوردار است، گفت: شهرستان خلیل آباد در مجموع بالغ بر ۱۶۹.۵ کیلومتر راه بین شهری و روستایی دارد که ۵۳.۵ کیلومتر راه بین شهری و ۱۱۶ کیلومتر راه روستایی است.

علی اکبر یوسفیان، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: شهرستان خلیل آباد در مجموع بالغ بر ۱۶۹٫۵ کیلومتر راه بین شهری و روستایی دارد که ۵۳٫۵ کیلومتر راه بین شهری و ۱۱۶ کیلومتر راه روستایی است.
وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد با اعمال ضرایب راه های همسنگ ۲۴۳ کیلومتر راه دارد و از معدود شهرستان هایی است که از نعمت صد در صدی راه آسفالته بین شهری و روستایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نگهداری مستمر راه های شهرستان شامل لکه گیری، شستشوی تابلوها، روکش آسفالت و خط کشی مسیرها از مهمترین برنامه های راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، تصریح کرد: تقاطع کندر در محور خلیل آباد به بردسکن و تقاطع تکمار نیز از جمله نقاطع حادثه خیزی است که در شهرستان خلیل آباد شناسایی شده و ایمن سازی با نصب سرعتکاه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه روکش آسفالت گرم به طول ۵ کیلومتر با پیگیری نماینده شهرستان در دستور کار قرار دارد که قسمتی از این مسیر در داخل شهر واقع شده و در حال انجام است، اظهارکرد: ایمن سازی مدارس حاشیه راه های بین شهری نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است و ایمن سازی ۵ مدرسه حاشیه راه های بین شهری همه ساله انجام می شود.

یوسفیان همچنین در ادامه عنوان کرد: نقاطی در برخی مسیرهای زیرگذر وجود دارد که در مواقع بارندگی شاهد آب گرفتگی مسیر هستیم و در زیرگذر  روستای دهنو چاه زهکشی اجرا شد که باعث شد شاهد آبگرفتگی در این مسیر نباشیم.
وی با بیان اینکه سالانه به بیش از ۱۵ هزار نفر از همشهریان به سایر نقاط استان و کشور خدمات حمل و نقل ارائه داده می شود، تشریح کرد: دو موسسه حمل و نقل بار در سطح شهرستان داریم که سالانه بیش از ۳۰ هزار تن کالای اساسی، محصولات کشاورزی و مواد معدنی توسط این موسسه ها جابجا می شود.