همایش بسیج خانواده در فرهنگسرای الغدیر تبریز

همایش بسیج خانواده ویژه خانواده‌های کارکنان نیروی هوافضای سپاه استان آذربایجان‌شرقی در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شهریار، آیین بصیرت افزایی خانواده‌های کارکنان نیروی هوافضای سپاه استان آذربایجان‌‍شرقی با عنوان همایش بسیج خانواده در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.
زهرا مطهری نسب در این  آیین تحکیم بنیان خانواده را عامل مهمی در وجود جامعه سالم عنوان کرد و افزود: اگر هریک از اعضای خانواده با شاخصه‌های تعالی خانواده و انجام تکالیف موردنظر اسلام و قرآن آشنا باشند و آن‌ها را در زندگی به کار گیرد می‌تواند تضمینی برای تعالی و پایداری خانواده در سطح جامعه باشد.
وی از زن به‌عنوان راهبرنده، تنظیم‌کننده و جهت‌دهنده حرکت خانواده در سبک زندگی نام برد و گفت: اخلاق و عملکرد و حتی نگرش زن سایه‌گستر بر همسر و فرزندان در خانواده است و اهمیت این مسئله سبب می‌گردد تحصیل معرفت نسبت به تاثیر زن در استحکام خانواده  و تاثیر خانواده در تداوم سلامت اجتماع و فرایند شکل‌گیری این چرخه از شکل‌گیری این چرخه از ضروریات به حساب آید.
دانش‎‌آموخته دکتری روانشناسی و مشاوره دانشگاه علامه‌طباطبایی تهران در ادامه به تبیین نقش‌های مختلف زن در خانواده پرداخت و گفت: ضروری است که زن مسلمان به جایگاه خود و نقش‌هایی که در حوزه روابط خانوادگی دارد، آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سازمان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم بر آن تاثیرگذار و سازنده باشد.