گرامیداشت هفته زمین پاک در پارک فدک

برگزاری آیین گرامیداشت هفته زمین پاک در پارک فدک

به گزارش شهرداران و  مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک صبح امروز آیین گرامیداشت هفته زمین پاک در پارک فدک با حضور معاون خدمات شهری و امور مناطق، مدیر خدمات شهری، رئیس اداره خدمات شهری، رئیس سازمان مدیریت پسماند، دانش آموزان پایه چهارم و پنجم و جمعی از بانوان و مسئولین مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک برگزار گردید.  در این مراسم ابتدا رئیس سازمان مدیریت پسماند سخنانی پیرامون اهمیت محیط زیست و کمک به حفظ محیط زیست با انجام کارهایی از قبیل بازیافت کاغذ، مصرف کمتر پلاستیک و .. بیان کرد. در ادامه خدنگی رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر به اهمیت حفظ محیط زیست و مشارکت عمومی همگان جهت حفظ آن اشاره نمود. در خاتمه ضمن برگزاری مسابقه زیست محیطی و‌ اهدای جوایز از دو تن از پاکبانان نمونه نیز تجلیل گردید و مقرر شد به آثار برگزیده پویش هر روز یک زباله از روی زمین برداشته شود.

زمین ، محل زندگی انسان ها ، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و لایه اوزون نیز کمی تحلیل رفته است. اکوسیستم ها دچار مشکل شده اند ، بسیاری از انسان های دنیا از گشنگی و کم آبی جان خود را از دست می دهند ، گونه های در معرض خطر به سرعت ناپدید می شوند ، آب و هوا به طرز شدیدی آلوده شده است و سیستم های هوایی به شدت در معرض خطر هستند. البته تصویری که از زمین ارائه دادیم ، تصویری وحشتناک به نظر می رسد اما خوشبختانه می توان برای آن اقداماتی به انجام رساند.

روز زمین که در این بخش از گوناگون نم نمک به آن پرداخته ایم روزی برای یادآوری از نگهداری و محافظت از زمین می باشد و مراسمی است که هر سال به ما یادآوری می کند که باید به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در سطح جهانی باشیم. هدف آن ، تشویق افراد ، اتحادیه ها ، تجارت ها و دولت ها در سراسر جهان ، برای انجام اقدام مثمر ثمر و کمک به سیاره زمین است