نیازمند همراهی استانداری آذربایجان‌شرقی در راستای هوشمندسازی شهری هستیم

طرح پارک هوشمند در جلسه امروز کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز؛

نیازمند همراهی استانداری آذربایجان‌شرقی در راستای هوشمندسازی شهری هستیم

طرح پارک هوشمند در جلسه امروز کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر صبح روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند اظهار کرد: کلیات طرح پارک هوشمند طی جلسه گذشته بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: برای اجرای طرح هوشمندسازی در یکی از پارک ها لازم است روال اداری طی شده و نامه ای در این خصوص تهیه و تدوین گردد و با امضای ریاست شورا به شهرداری ارسال شود.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهردار تبریز به شدت پیگیر موضوع هوشمندسازی به ویژه پارک هوشمند است.

زعفرانچیلر مطرح کرد: مجموعه مدیریت شهری می خواهدتا فصل بودجه ریزی سریعا به یک نتیجه رسیده تا این امر را به صورت سریع به فاز اجرایی شدن برساند.

در ادامه جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز اپلیکیشن دوبی‌نا که به یکی از کشورها تعلق دارد، مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اذعان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما مربوط به مسائل اداری بوده که در این راستا شاهد کم و کاستی هایی هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث هوشمندسازی اولین و ابتدایی ترین مسئله مربوط به آمار بوده که این موضوع در کشور ما  یا  تجاری بوده و یا وجود ندارد.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: میخواهم در خصوص موضوع هوشمند سازی از اقای استاندار وقت بگیرم و موضوع را به اطلاعشان برسانم تا در راستای دیتا و آمار ما را همراهی کنند.

حجت الاسلام زعفرانچیلر اذعان کرد: اگر آقای استاندار در این راستا ما را همراهی کند طبیعتا شاهد پیشرفت در حوزه هوشمندسازی شهری خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: ما در حوزه های نرام افزاری، سخت افزاری و… حوزه هوشمندسازی مباحثی که مربوط به شهرداری بوده را پیش خواهیم برد و از سایر ارگانها که در این راستا ذیربط هستند هم کمک خواهیم گرفت.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در راستای هوشمندسازی لازم است آمار و اطلاعاتی در خصوص شرکت هایی که در این خصوص فعالیت دارند، داشته باشیم تا به هنگام نیاز از آنها کمک بگیریم.

زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: لازم است در خصوص ایجاد دبیرخانه تبریزهوشمند بررسی هایی در کمیسیون انجام داده و پس از نهایی شدنش آن را به منظور تصویب به صحن علنی شورای شهر ارجاع دهیم.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: یکی از مصوبات جلسه امروزمان تعیین ساختار دبیرخانه تبریز هوشمند در شهرداری باشد.

زعفرانچیلر یادآور شد: مصوبات دیگر هم متمم پیش نویس لایحه صندوق ذخیره سرمایه گذاری شهرداری تبریزو جمع بندی طرح های شهر هوشمند برای سال ۱۴۰۲ باشد.