راه‌اندازی بازارچه‌های بزرگ میوه و تره‌بار در اراک

به گزارش شهرداران و به نقل از خبرگزاری ایسنا مرکزی مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از ورود این سازمان به عرضه توزیع میوه و محصولات پروتئینی میوه و تره‌بار اراک با راه اندازی بازارچه های میوه و تره بار به منظور کنترل قیمت خبر داد.محمدحسین بهاور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با […]

به گزارش شهرداران و به نقل از خبرگزاری ایسنا مرکزی مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از ورود این سازمان به عرضه توزیع میوه و محصولات پروتئینی میوه و تره‌بار اراک با راه اندازی بازارچه های میوه و تره بار به منظور کنترل قیمت خبر داد.محمدحسین بهاور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم و مسئولین و در راستای رسالت های اجتماعی این سازمان و ساماندهی بازار میوه و تره بار و تعدیل قیمت میوه، تعاون روستایی با هماهنگی و همکاری شهرداری اراک، در آینده نزدیک، ۳ بازارچه بزرگ میوه و تره بار و در چشم انداز بلندمدت ۸ بازارچه دیگر در نقاط مختلف اراک راه اندازی خواهد شد.مدیر تعاون روستایی استان مرکزی تصریح کرد: تلاش این مدیریت و تعهد آن بر عرضه کالاهای  اساسی در این بازارچه ها با نرخ زیر قیمت بازار است و مقرر شد فرایند اجرایی و مدیریت این بازارچه ها، برعهده اتحادیه تعاون روستایی استان مرکزی باشد.وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای شبکه در حوزه محصولات گلخانه ای، دام و طیور، کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی و عرضه تولیدات کشاورزی دیگر استان‌های کشور در حوزه تبادلات بین استانی، این محصولات در این میوه و تره‌بار اراک توزیع می شود.

بر اساس اساسنامه سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی، هدف از تشکیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی است. این تسهیلات در جهت حمایت از تولیدکنندگان صورت می‌گیرد تا مسیر حرکت محصولات از تولید به توزیع با اصول صحیح هدایت شود. برای نیل به اهداف فوق، در اساسنامه وظایفی در اساسنامه در نظر گرفته شده است:

  • احداث میدان مرکزی میوه و تره بار به منظور تأمین تسهیلات لازم جهت معاملات میوه و تره بار و تغذیه بازارهای روز
  •  ایجاد سردخانه ها و انبارهای مورد نیاز در مجاورت میدان
  •  ایجاد و توسعه بازارهای روز میوه و تره بار، ایجاد بازارهای فروش موقتی و جایگاه‌های موقت و نیز گسترش میدان مرکزی و بازارهای روز میوه و تره بار
  •   مطالعه و بررسی در مورد ایجاد صنایع و تأسیسات جنبی میدان مرکزی مانند کارخانجات تولید جعبه و بسته بندی و …
  • جلب نظر واحدهای دولتی، بخش خصوصی و بانک‌ها و همچنین همکاری با تعاونی‌های مربوطه در امر تهیه و توزیع محصولات
  • حفظ، نگهداری و تعمیر ساختمان‌ها، تأسیسات و تجهیزات میادین بر اساس آیین نامه مالی سازمان
  • تعیین سیاست‌های کلی و تنظیم برنامه‌ها از طریق اخذ آمار و اطلاعات مربوط به ورود و خروج محصولات
  •   توجه به میزان عرضه محصولات و نرخ گذاری آنها از طریق کمیته نرخ گذاری