استاندار کرمان:

تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان باید برای میزبانی از زائران شهید سلیمانی آماده شود

استاندار کرمان گفت: تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان باید برای میزبانی از زائران شهید سلیمانی آماده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار ۴ دی ماه در جلسه ستاد اسکان سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت یاد و نام شهدای عملیات کربلای ۴ گفت: بعد از دو سال محدودیت‌های کرونایی، سومین سالگرد شهید سلیمانی با حضور جمع کثیری از دوستداران ایشان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تدارک برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در حوزه‌های مختلف گفت: دستگا‌ه‌ها ساختاری را تعریف کنند که هر ساله یک تفکیک و تقسیم کار‌ صورت گیرد که در زمان مراسم آمادگی داشته باشیم‌.
فداکار، تامین امنیت، تغذیه و اسکان را مهمترین حوزه‌های کاری در برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی دانست و گفت: تغذیه در بخش‌های مردمی تدارک دیده می‌شود و برای اینکه مشکل و کمبودی در این حوزه نباشد می‌توان از دستگاه‌ها که ظرفیت خاصی در این حوزه دارند کمک گرفت.
استاندار کرمان با تاکید بر اسکان زائران و سازکار مشخص شده برای اسکان گفت: همه ظرفیت‌های اسکان اداری باید آماده باشد و برای اسکان‌های مردمی و خانگی نیز اطلاع‌رسانی شود.
وی ابراز داشت: مدارس از لحاظ سرمایشی و گرمایشی، پارکینگ و غیره ظرفیت‌های زیادی دارند و کمک خواهند کرد.
فداکار با اشاره به آماده‌سازی اسکان برای زائران مزار شهید سلیمانی در مراکز آموزشی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۲ هزار نفر، پیام نور ۱۵۰۰ نفر، دانشگاه علوم پزشکی هزار نفر، دانشگاه باهنر ۲ هزار نفر، دانشگاه فرهنگیان ۲ تا ۳ هزار نفر و دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۵۰۰ نفر اسکان تدارک دیده‌اند.
استاندار کرمان تاکید کرد که مدیران در ایام دهه مقاومت از حوزه استحفاظی خود خارج نشوند و افزود: در این چند روز با ظرفیت‌های دستگاه اجرایی به طور کامل در اختیار برنامه‌ها و مراسم سالگرد باشند.
اپلیکیشن “دیار مرد میدان” برای اسکان زائرین
علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار‌ کرمان همچنین اظهار داشت: استان کرمان در سومین سالگرد شهادت سردار دلها باید آمادگی میزبانی ۱۰۰ هزار نفر در روز را داشته باشد.
وی گفت: اپلیکیشن “دیار مرد میدان” برای اسکان زائرین توسط ستاد مردمی سالگرد طراحی و به استانداری‌های سراسر کشور معرفی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار‌ کرمان افزود: افرادی که به هر دلیلی نتوانند از طریق اپلیکیشن برای اسکان اقدام کنند، از طریق شماره تلفن‌هایی که در ورودی‌های شهر به زائرین تحویل می‌شود؛ می‌توانند اقدام کنند.
بیگ‌زاده با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مهمانسراها و خودروهای خود را آماده خدمات دهی به زائرین کنند، گفت: هیچ یک از زائران شهید سلیمانی نباید بدون اسکان باقی بمانند.
پیاده‌روی سالگرد ۱۳ دی ماه از میدان شهدا تا گلزار شهدا
سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: از ۸ تا ۱۸ دی ماه جاری برنامه‌های سومین سالگرد شهید سلیمانی در بیت الزهرا، مصلی امام علی (ع) و گلزار شهدا برگزار می‌شود، برنامه‌های خوب و ویژه‌ای در سطح ملی تدارک دیده شده و اکثر برنامه‌ها از شبکه‌های صدا و سیما پخش زنده خواهد بود.
وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی جانش را برای نظام، انقلاب و مردم فدا کرد، همه درک کرده‌اند که حاج قاسم از دنیا برید و دارایی‌اش را برای دفاع از انقلاب و نظام گذاشت، لذا برای انجام این مراسم باید دلی کار کرد تا بهترین میزبانی را داشته باشیم.
نظری تصریح کرد: از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست داریم برنامه‌های دهه مقاومت را قوی برگزار کنند، بخش زیادی از برنامه‌های سالگرد توسط ستاد مردمی انجام می‌شود، ما کار پشتیبانی، تسهیلگری و برخی کارهای زیرساختی را با همراهی استاندار و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه در گلزار شهداء و بیت‌الزهرا عمده برنامه‌ها به عهده ستاد مردمی است، افزود: پیش‌بینی‌ها برای اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر انجام و مکان‌هایی در نقاط مختلف کرمان در نظر گرفته شده است.
نظری ادامه داد: همچنین برای اسکان ۴۰ هزار نفر و تجهیز مکان‌هایی از جمله سالن‌های ورزشی صورت گرفته و برای اسکان ۶۰ هزار نفر به ویژه در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دی ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.