تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده منطقه یک -بلوار گاز بندرعباس

مدیر اداره نظارت و اجرائیات شهرداری بندرعباس از تخریب ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده منطقه یک شهرداری بلوار گاز خبر داد. به گزارش شهرداران و به نقل از روابط عمومی اداره نظارت و اجرائیات شهرداری بندرعباس، شاهین ایرانخواه اظهار داشت: در خصوص اجرای آراء کمیسیون ماده صد شهرداری و ساخت و […]

مدیر اداره نظارت و اجرائیات شهرداری بندرعباس از تخریب ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده منطقه یک شهرداری بلوار گاز خبر داد.

به گزارش شهرداران و به نقل از روابط عمومی اداره نظارت و اجرائیات شهرداری بندرعباس، شاهین ایرانخواه اظهار داشت: در خصوص اجرای آراء کمیسیون ماده صد شهرداری و ساخت و سازهای غیرمجاز با پیگیری اداره نظارت و اجرائیات شهرداری مرکزی، پیگیری نماینده حقوقی منطقه یک و نماینده اجرائیات در این منطقه و همکاری سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری با هماهنگی و دستور مقام قضایی و همکاری یگان امداد نیروی انتظامی بندرعباس شانزده باب مغازه تجاری بدون مجوز که مغایر اصول فنی و شهرسازی بوده پس از اخطارهای متعدد تخریب شد.

بر اساس قانون شهرداری احداث هرگونه بنا و مبادرت به امر ساخت و ساز منوط به رعایت چارچوب مقررات و با نظارت شهرداری ممکن است. مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهردای کلیه مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده یا حریم شهر مکلفند قبل از هر اقدام عمرانی و شروع ساختمان از شهرداری محل، پروانه ساخت اخذ نمایند. شهرداری مرجع جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در محدوده قانونی و حریم شهرهاست.شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان های بدون پروانه  یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مامورین خود جلوگیری کند لیکن در پاره ای از موارد به دلیل ارتکاب تخلف، جلوگیری از آن بی معنا است.دراین حالت به تقاضای شهرداریموضوع در کمیسیون ماده صد مطرح می گردد.شهرداری به عنوان مدعی می تواند از این مرجع درخواست قلع و قمع بنای احداثی یا صدور رای جریمه نماید. تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در این رابطه بیان می دارد:در مواردی که شهرداری از ادامه ساختمان بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری می کند مکلف است حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ جلوگیری موضوع را در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح نماید.