محورهای تاریخی تبریز، جداره سازی سنتی می‌شوند

​​​​​​​شهردار منطقه ۸ از اجرای جداره سازی سنتی محورهای تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش شهرداران، حسین منیری فر در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم به سوالات مجری برنامه در حوزه های شهری و عملکرد شهرداری منطقه ۸، پاسخ داده و اقدامات انجام گرفته در این راستا را تشریح کرد.

شهردار منطقه ۸ به اقدامات عمرانی و مرمتی شهرداری منطقه از قبیل جداره سازی سنتی محورهای تاریخی تبریز، توسعه معابر پیاده راهی منطقه ۸، مرمت خانه های تاریخی، آسفالت اساسی معابر اصلی و فرعی،سنگفرش بازار تبریز، احیا و مرمت سردرب های باقی مانده بازار و … اشاره کرده و از تحول بافت تاریخی شهر با اجرا و تکمیل پروژه های مد نظر خبر داد.

منیری فر در ادامه از برنامه ریزی شهرداری منطقه ۸ برای جداره سازی سنتی محورهای تاریخی شهر تبریز خبر داد و گفت: وضع کنونی جداره های بیرونی بازار، بلوار جمهوری، دارایی و راسته کوچه، در شان بافت تاریخی شهر نبوده و  تلاش داریم تا جداره سازی سنتی محورهای تاریخی تبریز را طی ماه های آتی اجرایی کنیم که در این راستا قرارداد طراحی جداره ها با شرکت مشاور منعقد شده و جلساتی در راستای نحوه اجرایی سازی جداره سازی محدوده بازار برگزار شده است.

وی گفت: نمای ظاهری بازار بسیار نامناسب بوده و هویت تاریخی این مجموعه عظیم را خدشه دار کرده است چرا که در جداره های بازار حد فاصل دارایی تا میدان نماز هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه پشت این جداره ها بزرگترین بازار آجری مسقف جهان واقع شده یافت نمی‌شود.

به گفته شهردار منطقه، عملیات جداره سازی سنتی نمای بیرونی بازار حدفاصل تقاطع دارایی تا میدان نماز به زودی اجرائی خواهد شد.