ساماندهی و مناسب سازی پارک ها و برخی از اماکن برای معلولان و سالمندان در زمان باقیمانده تا تعطیلات نوروز

ستاد خدمات سفر شهرستان یزد در جهت آمادگی برای نوروز 1402با حضور مسئولین عضو ستاد تشکیل جلسه داد.

اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان با هدف ایجاد هماهنگی بین ادارات و دستگاه های شهرستان و تعیین شرح وظایف اعضای عضو ستاد برگزار شد.

این جلسه با حضور آقایی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد، فلاحتی رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، حیدری عضو شورای شهر یزد، شهرداران و بخشداران مناطق و دیگر اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان یزد برگزار شد .

محمدجواد آقایی” در جلسه خدمات سفر شهرستان به آماده سازی حسینیه ها و تکایا برای ساماندهی و در صورت لزوم اسکان اضطراری مسافران نوروزی اشاره کرد و درباره طرح های عمرانی اظهار داشت: برای کنترل ترافیکی و آرامش هرچه بیشتر مسافران تمامی عملیات عمرانی حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری پایان یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان سپس به فعالیت‌های گسترده‌ دستگاه‌های مختلف برای هر چه مطلوب‌تر برگزار شدن خدمات سفر در سنوات قبل اشاره و در این خصوص خاطرنشان کرد: پارک ها و برخی از اماکن برای معلولان و سالمندان طی زمان باقی مانده ساماندهی و مناسب سازی شوند.

وی در ادامه با اشاره به مهمان نوازی یزدی ها به همکاری معتمدین محلات برای ساماندهی ترافیکی بافت تاریخی با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس با استفاده از لباس های متحدالشکل تاکید کرد و نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت بافت تاریخی و راه اندازی گشت ویژه ایام نوروز اعلام آمادگی نمود.

در این جلسه ضمن مرور دستورالعمل ستاد تسهیلات سفر نوروزی ؛ به برنامه ریزی و هماهنگی برای استقبال از مسافران نوروزی و ارائه برنامه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان یزد در ایام نوروز ۱۴۰۲ پرداخته شد. مسائل امنیتی، انتظامی و ترافیکی و همچنین فرهنگی کمپ های گردشگری(کویرنوردی) ، وضعیت مساجد و اماکن مذهبی ، مدارس، پارکینگ ها، اقامتگاه ها(شامل خانه های مسافر، بومگردی ها) و … در سطح شهر یزد از دیگر موارد مورد تحلیل و بررسی این جلسه بود.
شایان ذکر است مهمترین وظایف کمیته مذکور ایجاد بستر مناسب برای سفر، امنیت سفر و تهیه و تدوین سیاستها، خط مشی ها، طرح ها و دستورالعمل های انتظامی، امنیتی و ترافیکی و ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای آنها است.