محلول پاشی ۱۰ هزار اصله درخت در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از محلول پاشی 10هزار اصله درخت در فصل بهار و تابستان خبر داد.

به گزارش شهرداران، “حسین مختاری” با بیان اینکه سه مرحله محلول پاشی ۱۰ هزار اصله درخت  انجام می شود، اظهار کرد: مرحله نخست محلول‌پاشی اجرا و مرحله دوم نیز در حال انجام است.

وی افزود: عملیات محلول پاشی ۱۰ هزار اصله درخت در دو مرحله محلول پاشی با کودهای کامل حاوی عناصر ماکرو و میکرو و یک مرحله محلول پاشی با کودهای ضد تنش حاوی اسید آمینه و محرک رشد حاوی جلبک انجام می شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به این که در بولوارهای شهید صادقی، ابوذر، رضا، سجاد، احمدآباد، ملک آباد، فلسطین، کوهسنگی، الهیه و … محلول پاشی انجام شده است، بیان کرد: در روش محلول‌پاشی، کود و املاح مغذی از طریق برگ‌ها یا شاخه‌ها جذب درخت می‌شوند و کمبودهای موجود را تأمین می کند.

مختاری بهترین زمان برای محلول پاشی درختان را اوایل صبح یا هنگام غروب دانست و گفت: در این زمان‌ها دمای هوا رو به کاهش است و کود بهتر به داخل برگ درختان نفوذ پیدا می‌کند.

وی شادابی درختان، افزایش عملکرد درخت، تغذیه درختان با روشی راحت و سریع، افزایش مقاومت دیواره دفاعی درخت، افزایش مقاومت درخت در برابر شرایط محیطی پرتنش از قبیل خشکی، کم آبی، آفات و بیماری‌ها، شوری خاک، حشرات مضر و … را از مزایای محلول پاشی درختان اعلام کرد.