لایروبی و پاکسازی کانال هدایت آبهای سطحی واقع در منطقه پنج اراک

محمد رضایی مدیر منطقه پنج شهرداری از پاکسازی کانال سپتیک کمربندی شمالی خبر داد و گفت: عوامل اجرایی منطقه با همکاری سازمان عمران اقدام به لایروبی کانال سپتیک خیابان قائم مقام فراهانی واقع در کمربندی شمالی نموده که از این کانال حدود ۲۰۰ تن زباله خارج گردید.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، محمد رضایی مدیر منطقه پنج شهرداری از پاکسازی کانال سپتیک کمربندی شمالی خبر داد و گفت: عوامل اجرایی منطقه با همکاری سازمان عمران اقدام به لایروبی کانال سپتیک خیابان قائم مقام فراهانی واقع در کمربندی شمالی نموده که از این کانال حدود ۲۰۰ تن زباله خارج گردید.

وی افزود: در سال های اخیر، حجم بسیاری از رسوبات از مناطق بالادست وارد کانال ها و شبکه های اصلی منطقه شده که متاسفانه اقدامی موثری برای پاکسازی مسیل انجام نپذیرفته بوده است.

رضایی همچنین از برنامه ریزی منطقه جهت هدایت آب های سطحی خبرداد و گفت : پایش و بازدیدهای منظم کانال‌های اصلی و فرعی منطقه ، تهیه چک‌لیست و گزارش مربوط به هر کانال، لایروبی مستمر ماهانه کانال ‌های سطح منطقه بر اساس برنامه مدون، لایروبی و پاک‌سازی مستمر حوضچه ‌ها و ورودی‌های کانال ‌ها، چک کردن نقاط حساس قبل از شروع فصل بارش تنها بخشی از برنامه ریزی هایی است که از سوی این منطقه در راستای جلوگیری از آب‌ گرفتگی‌های احتمالی، توسط منطقه انجام خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اراک در ادامه از شهروندان درخواست نمود جهت جلوگیری و رفع تمامی مشکلات اینچنینی، همکاری و همراهی لازم را داشته باشند و از ریختن زباله و ضایعات ساختمانی در معابر و جداول خودداری کنند تا در زمان بارندگی بدون مشکلات آب‌گرفتگی نظاره‌گر بارش رحمت الهی باشیم.