لایروبی اساسی و جمع‌آوری ۱۲۰ تن لجن کانال‌های ۱۸ متری ستارخان آناخاتون

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تبریز از لایروبی اساسی کانال‌های ۱۸ متری ستارخان آناخاتون در راستای پیشگیری از سیلاب ها و آب گرفتگی‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش شهرداران، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تبریز از لایروبی اساسی کانال‌های ۱۸ متری ستارخان آناخاتون در راستای پیشگیری از سیلاب ها و آب گرفتگی‌های احتمالی خبر داد.

سجاد رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: لایروبی، پاکسازی و شستشوی کانال های سطح منطقه به صورت مستمر توسط عوامل خدمات شهری منطقه انجام می گیرد تا از گرفتگی کانال ها و انتشار بوی نامطبوع در معابر سطح حوزه پیشگیری شود.

وی افزود: در این عملیات به منظور جلوگیری از انتشار بوهای نامساعد، بعد از تخلیه لجن ها از آبروها و کانال‌های سطح حوزه، کلیه معابر پیرامون شستشو می شود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تبریز ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و شروع بارندگی‌های فصلی، برای جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی، کانال های ۱۸ متری ستارخان در آناخاتون به صورت اساسی لایروبی و ۱۲۰ تن لجن جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه ریختن زباله و نخاله در مسیل آبرو ها و کانال ها، موجب آبگرفتگی و بروز مشکلاتی در موقع بارندگی می شود، افزود: عملیات لایروبی کانال ها و جوب های سطح منطقه با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آنها که در مسیر سیلاب قرار دارند، توسط نیروهای خدمات شهری این منطقه انجام می‌شود.