در کمیسیون مشترک شهرسازی و معماری با عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد؛

لایحه اصلاح هندسی بزرگراه پاسداران

لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصال میانی مسیر ۴۵ متری انقلاب در جلسه مشترک کمیسیون مشترک شهرسازی و معماری با عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی […]

لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصال میانی مسیر ۴۵ متری انقلاب در جلسه مشترک کمیسیون مشترک شهرسازی و معماری با عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرداران و روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، جلسه مشترک شهرسازی و معماری با عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری صبح روز سه شنبه ۱۹ دی ماه) با حضور فریدون بابایی اقدم، روح الله رشیدی، احد صادقی، برخی از مدیران شهرداری و کارشناسان این کمیسیون در عمارت ساعت برگزار شد.فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور جلسه امروز مربوط به بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصال میانی مسیر ۴۵ متری انقلاب بوده که در این خصوص بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

در ابتدای این جلسه، لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصال میانی مسیر ۴۵ متری انقلاب تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز  ضمن قدردانی از تلاش های شهردار تبریز، شهردار منطقه یک و کارکنان این منطقه به جهت فعالیت ارزشمندشان در پروژه ۴۵ متری انقلاب در ادامه این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه با همراهی و همگامی شورا و همت شهرداری مسائل مربوط به تملک پروژه ۴۵ متری انقلاب تسریع یافته و پیشرفت خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: پروژه ۴۵ متری انقلاب یکی از طرح های دوره پنجم مدیریت شهری بود که در آن دوران اقدامات چندانی برای آنها صورت نگرفت و تعللی در مسئله پیش آمد ولی در این دوره شهرداری با همت و اراده پای کار بوده و در تلاش است تا روند اجرا و اتمام پروژه را تسریع کند.رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: لازم است شهرداری با روند حاضر تعللی در اجرای عملیات عمرانی این پروژه نداشته باشد هرچند که می دانیم حجم کار در این پروژه بسیار سنگین است.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: حساسیت ما این است که عاقبت پروژه ۴۵ متری انقلاب دچار سرنوشت پروژه میدان آذربایجان نشود، خروجی عملیات مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت از این رو بهتر است دقت و حساسیت لازم در خصوص این مهم مورد توجه قرار گیرد.روح الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه بیان کرد: هر نوع تملک در پروژه ۴۵ متری انقلاب از نظر ما ارزشمند بوده چراکه این امر به نفع اصلاح بافت است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بهتر است اتصالات و دسترسی های این پروژه همزمان کار شود، اگر هم مطالعاتی در خصوص اتصالات انجام نگرفته، لازم است به شکل دقیق انجام گیرد.احد صادقی، نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم اظهار کرد: به نظر می رسد این لایحه را منوط به مسائل اتصالات نکنیم، در بودجه سال ۱۴۰۳ بحث اتصالات را در نظر بگیریم تا شاید این بحث تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام رسد.لازم به توضیح است اعضا و کارشناسان حاضر در این جلسه پیرامون لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصال میانی مسیر مطالبی تشریح کرده و بحث و بررسی هایی انجام دادند.