قیمت مصوب نان در فروشگاههای شهرکرد

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در قيمت مصوب که به زودي اجرايي مي‌شود هر بسته نان ۱۰ تايي با آرد نوع ۲ با قيمت ۱۱ هزار تومان و هر بسته ۵ تايي نان با آرد نوع ۲ با قيمت ۶ هزار تومان، هر بسته ۱۰ تايي نان با آرد نوع يک ۹ هزار تومان و هر بسته ۵ تايي نان ۴ هزار تومان در فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری  شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ فرماندارشهرستان شهرکرد  در جلسه کمیته اقدام مشترک شهرستان با موضوع رفع تناقضات فروش نان در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها گفت: در حال حاضر دو نوع آرد نوع یک یا دولتی و نوع ۲ یا نیمه‌دولتی در شهرستان شهرکرد در اختیار نانوایی‌های قرار می‌گیرد.
فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: نانوایی‌ها باید بر اساس ساعت پخت در طول روز به مردم نان عرضه کنند و در موارد استثنا مازاد پخت خود را برای افرادی که توان مراجعه به نانوایی ندارند در اختیار مغازه‌ها قرار دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه این عمل در حال حاضر توسط برخی از نانوایان به صورت غیرقانونی در حال انجام است یعنی نان بسته‌بندی یا فله‌ای از سهمیه آرد نوع یک و ۲ با قیمت‌های نامتعارف به مغازه‌ها عرضه می‌شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار داشت: این موضوع کارشناسی و پیشنهاد شد که نانوایی نوع یک و ۲ که آمادگی پخت نان برای فروشگاه‌ها را دارند اعلام کنند، تا بر اساس نوع سهمیه، مجوزات و تخلفاتی که تاکنون انجام داده‌اند در کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر لیست متقاضیان آماده شده که باید شرایطشان بررسی شود و خروجی لیست بررسی شده برای دریافت کد بهداشتی به مرکز بهداشت شهرستان معرفی شود و پس از طی شدن این مراحل در کوتاه‌ترین زمان و تا حداکثر ۲ ماه آینده نان در مغازه‌ها با قیمت مصوب به فروش برسد.
فرماندار شهرکرد بیان کرد: در قیمت مصوب که به زودی اجرایی می‌شود هر بسته نان ۱۰ تایی با آرد نوع ۲ با قیمت ۱۱ هزار تومان و هر بسته ۵ تایی نان با آرد نوع ۲ با قیمت ۶ هزار تومان، هر بسته ۱۰ تایی نان با آرد نوع یک ۹ هزار تومان و هر بسته ۵ تایی نان ۴ هزار تومان در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.
ارژنگ توضیح داد: قراردادهایی که تحت این عنوان با نانوایی‌های داوطلب بسته می‌شود یک ساله است، هر نانوایی به چند فروشگاه مشخص نان تحویل می‌دهد و قیمت فروش نان به کبابی‌ها و رستوران‌ها نیز طبق همین

فرمانداردر این جلسه گفت: نان خط قرمز جامعه است و نباید در این موضوع بی‌احتیاطی کرد، در ابتدای جلسه مطرح شد که مصوبه‌ای در چهارماردیبهشت ماهبرای تعیین قیمت نان با آرد آزاد صادر شده است اما بنده با این مصوبه مخالف هستم و اجازه افزایش قیمت با هیچ بهانه‌ای را در شهرستان شهرکرد نمی‌دهم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نان‌های فروشگاه از نظر بهداشتی بدون هیچ نظارتی در حال توزیع هستند، اظهار داشت: در صدور پروانه کسب برای نانوایان به بند تامین آرد توجه بیشتری شود و اگر نانوایی آرد دولتی نمی‌خواهد پس مجوزی هم نخواهد گرفت، زیرا که نانوایی به عنوان آزاد پز اجازه فعالیت ندارد.
ارژنگ افزود: هر مجوزی که با این عنوان تاکنون صادر شده غیرقانونی است و مواردی مانند قیمت بالاتر از نرخ مصوب و عدم رعایت ساعت پخت تخلف محسوب می‌شود.