وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

قرار گرفتن ۶ میلیون نفر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت

عین اللهی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طی ۱۶ ماه فعالیت دولت مردمی سیزدهم، بالغ بر ۶ میلیون نفر از مردم ،تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان؛ عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در آیین افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی بیمارستان امام رضا علیه السلام شهرستان میامی گفت: خدا را شاکرم که در چنین روز مبارک و فرخنده ای در خدمت مردم استان سمنان می باشم و از تلاش استاندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، صمیمانه تشکر می کنم.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و در تمامی شاخص های این حوزه جمهوری اسلامی ایران با فاصله ، از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشتاز است.
عین اللهی با بیان اینکه بزرگترین ثروت ما در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است، افزود: ۹۸ درصد از داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود و ۲۵ درصد از حوزه دانش بنیان کشور نیز در حوزه سلامت ، فعال است.
وی در ادامه عنوان داشت: حضور حوزه سلامت در مناطق محروم از دستاوردهای مهم نظام است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دانشگاههای بسیارخوب وبزرگ کشور است که خدمات ارزشمندی را ارایه می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استاندار سمنان ، استانداری جهادی و فعال است که حمایت بسیار خوبی از حوزه سلامت دارند.
عین اللهی تصریح کرد: در طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد ۱۰۸۰۰ تخت به مجموع تختهای بیمارستانی کشور اضافه و تعداد ۷۸۰۰ تخت نیز بزودی اضافه خواهد شد.
وی همچنین گفت: در طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۵۰ پروژه بهداشتی به بهره برداری رسیده و تعداد ۲ هزار پروژه بهداشتی دیگر نیز در آینده افتتاح خواهد شد .
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حدود ۳۰۰ شهید را در ایام فراگیری کرونا تقدیم سلامت کشور کرد، گفت: در تلاشیم تا خدمات بستری را بصورت رایگان به مردم کشور ارائه نماییم.