به گزارش شهرداران نشست تخصصی «درآمدزایی پایدار با رویکرد فناوریهای نوین در سازمان زیباسازی شهر تهران» با حضور سید محمود جواهریان، دبیر کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، تقی احمدی، مدیر مطالعات پژوهش سازمان زیباسازی شهر تهران، امین فرجی، رییس مرکز تحقیقات هوشمند شهر تهران و مجتبی بابایی، دبیر پنل و مدیر گروه مطالعات و برنامهریزی شهر تهران برگزار شد.
در این نشست سید محمود جواهریان، دبیر کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم هوشمندسازی حوزه تبلیغات شهری افزود: در مدل اقتصادی فعلی، قیمتگذاری و درجهبندی ابزارهای تبلیغات محیطی، باکسبندی، رتبهبندی شرکتهای تبلیغاتی برگزاری مزایده و بهطورکلی مدیریت این رسانه با سازمان زیباسازی است. تبلیغات محیطی تجاری یک اکوسیستم همسود و متشکل از مجموعهای کنشگران با نقشهای مختلف است. وی در ادامه گفت: یکی از حوزههایی که سازمان زیباسازی بهواسطه ماهیت واگذاری تبلیغات به شرکتهای تبلیغات کمتر به آن توجه داشته است، مسئله مدیریت رفتار مشتریان (تحلیل رفتار، پشتیبانی و بازاریابی) است. استفاده از عملکردهای شناختی در تقلید و شبیهسازی رفتار شهروندان شهر تهران یکی از ظرفیتهایی است که سازمان یا بهصورت مستقیم و یا با اتخاذ سازوکار واگذاری به شرکتها میتواند از این دادهها در حوزه تبلیغات محیطی شهر تهران بهره بگیرد.
تقی احمدی، مدیر مطالعات پژوهش سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه این نشست در خصوص سازمان و ماموریت های اصلی آن طبق برنامه های استراتژی گفت: طبق برنامه سوم توسعه شهر تهران، درآمدزایی، سرمایهگذاری و کارآفرینی، جذب منابع پایدار وکاهش هزینههای اداره شهر از اولویتها و مسائل کلیدی شهر تهران معرفی شده اند. طبق ماده ۲۴ این برنامه، شهرداری تهران باید تا پایان برنامه سهم درآمدهای پایدار را به ۴۵ درصد ارتقا دهد. وی در ادامه افزود: سازمان زیباسازی یکی از سازمانهای درآمدزای شهرداری تهران است که سهم قابل توجهی در تامین منابع پایدار شهرداری تهران ایفا می کند. از سوی دیگر، وظایف این سازمان یکی از مهم ترین محورهای فعالیت شهرداری تهران است؛ به گونههای که ماده ۴۳ برنامه سوم و ماده ۴۶ و برخی مفاد دیگر به فعالیتهای این سازمان اختصاص یافتهاند. احمدی خاطرنشان کرد: حفظ، احیا، و بهرهبرداری از ابنیه و آثار ارزشمند تاریخی و معاصر شهر، تقویت راستهها و محورهای گردشگری، ساماندهی و بهسازی فضاهای شهری از جمله ماموریتهایی است که در این دو ماده بر عهده سازمان زیباسازی گذاشته شده است. علیرغم وجود ردیفهایی در بودجه سالانه برای این سازمان، همچون عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی، اما به نظر میرسد انجام ماموریتهای این سازمان مستلزم جذب منابع مالی بیشتر و استفاده از روشهای مختلف، ضرورتهای ورود مدیریت شهری به مبحث لایحه درآمدزایی پایدار و فواید ناشی از آن است.
در ادامه امین فرجی، رییس مرکز تحقیقات هوشمند شهر تهران تجزیه و تحلیل اقتصادی تبلیغات محیطی در سازمان زیباسازی شهر تهران، اجرای فناوریهای نوظهور در تبلیغات شهری و وضعیت اثرگذاری آن بر منابع درآمدی سازمان زیباسازی را مورد معرفی قرارداد و گفت: کاربرد فناوریهای نوین در حوزه تبلیغات محیطی در سه حوزه کاربست فناوریهای نوین در ابزارهای تبلیغاتی، کاربست فناوریهای نوین در فرآیند واگذاری و کاربست فناوریهای نوین در محتوای تبلیغاتی دارای اهمیت می باشد.
فرجی خاطر نشان کرد: کلانداده یا بیگدیتا(Big Data) یک مبحث جدید در حوزه تبلیغات محیطی است که شامل جمعآوری و مدیریت داده و توسعه ابزارهای جدید است و حوزه جدیدی را در آنالیز شهری ایجاد کرده که منابع جدیدی را برای درک، آنالیز و مدیریت تبلیغات شهری فراهم میکند. برای مثال دادههای مربوط به ترافیک و مکانهای پر اذحام در ساعات مختلف شبانهروز میتواند توسط سازمان زیباسازی از مرکز کنترل ترافیک اخذ شود و سپس با فروش آنها به شرکتهای تبلیغاتی میتواند یک منبع درآمدی جدید در این حوزه داشته باشد و یا با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک، از فروش این دادهها به شرکتهای تبلیغاتی میتواند درصدی از فروش این دادهها را بهعنوان یک منبع درآمد جدید حاصل از فروش کلانداده را داشته باشد. این نوع از درآمد حاصل از فروش کلاندادهها میتواند در مورد سایر موارد درآمدی نیز صورت گیرد و این مورد بهعنوان یک منبع درآمدی جدید سازمان زیباسازی معرفی شود.
وی در ادامه تاکید کرد: سازمان زیباسازی و تبلیغات شهری تهران هر چه دیرتر وارد موضوعات فناوریهای نوین و تبلیغات هوشمند شود نه تنها درآمدزایی قابل توجهی نخواهد داشت؛ بسی دیر نپایدکه از همین درآمدهای جاری امروزین خود نیز عقب خواهد نشست و تبلیغات به دست فضای مجازی به تولید و فروش کلانداده در تبلیغات محیط متاورس اتفاق خواهد افتاد
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش شهرداران شهردار پارس آباد از ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد با موافقت وزیر کشور خبر داد. شاپور کریمی، ۸ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه های سطح شهر گفت: با موافقت وزیر کشور درجه شهرداری پارس آباد از درجه۸ به درجه ۹ ارتقاء یافت. شهردار پارس آباد افزود: شهرداریهای کشور بر اساس جمعیت، […]
صبح امروز اولین جلسه برگزاری دومین المپیاد ورزشی محلات در دفتر شهردار برگزار شد.
به همت سپاه ناحیه مقاومت بسیچ امام هادی (ع) شهر اندیشه و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر نهادها با هدف آشنایی همه اقشار جامعه بویژه خانواده ها با فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور شهروندان شهر اندیشه به مناطق غرب کشور اعزام گردیدند.
به گزارش شهرداران، شهرداری گلستان کار فضاسازی سطح شهر را در آستانه برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ شهید استان با نصب بنر و پرچم در معابر اصلی و فرعی آغاز نموده است.