سیرآب فضای سبز ناحیه ۶ با پسآب

شهردار ناحیه شش خبر داد؛

فضای سبز این ناحیه با پسآب سیرآب می شود

آغاز فعالیت پمپ بنزین کوچک مقیاس شهرک والفجر به محض تخصیص سهمیه روزانه سوخت
به گزارش شهرداران و ناحیه۶ منطقه۶ از سال ۱۴۰۲ تاکنون میزبان پروژه های عمرانی و زیرساختی نوآورانه در بخش مرکزی شهر بود؛ هم از پروژه احداث پمپ بنزین های کوچک مقیاس سهم برد و هم اینکه اولین اقدام جدی در مدیریت منابع آب و آبیاری فضای سبز شهری این بخش از شهر از این ناحیه آغاز شد.
بیاتی تا روی صندلی می نشیند نفسی می گیرد و لبخند ملایمی را بر صورتش احضار می کند تا خستگی یک روز پرکار را پشت این لبخند مخفی کند؛ صحبت را با این شهردار جوان اینگونه آغار می کنیم چه خبر از ناحیه ای که میزبان ساختمان شهرداری منطقه۶ تهران است ؟
علی اصغر بیاتی شهردار ناحیه۶ این منطقه می گوید: سال پرکاری را پشت سرگذاشتیم و تلاش من و همکارانم در ناحیه خدمت رسانی همه جانبه به شهروندان است تلاش می کنیم به همه موضوعات اعم از فرهنگی، ترافیکی، محیط زیستی و … به یک اندازه بپردازیم تا زیست شهری متعادل درهمه زمینه ها را در این ناحیه ایجاد کنیم .
این شهردار ادامه می دهد: خوشبختانه با نیازسنجی های انجام شده، سهم خوبی از پروژه های زیرساختی نوآورانه نصیب شهروندان این ناحیه شد، با افتتاح خط انتقال پسآب شهرک غرب به منطقه شش در شهرک والفجر این ناحیه بیش از ۵۰ درصد از فضای سبز این ناحیه با پساب سیرآب می شود.
در جریان گفتگو عذرخواهی کرد و تماس کوتاهی با عوامل اجرایی ناحیه گرفت تا پیگیر موضوعی باشد و سپس باز لبخند را بر لبانش احضار کرد و گفت: شهرداری یکی از پایه‌های زیست محیطی در شهرها محسوب می شود که می تواند در مدیریت موضوعاتی از قبیل جمع آوری پسماند و فضای سبز یکی از مهره های تاثیرگذار در حفاظت از محیط زیست باشد، که به نظرم پروژه انتقال پسآب شهرک غرب برای آبیاری فضای سبز از جنس همین اقدامات محیط زیستی تاثیرگذار بود. 
پمپ بنزین شهرک والفجر در انتظار تخصیص سهمیه سوخت
از بیاتی جویای وضعیت و تکلیف پمپ بنزین کوچک مقیاس می شویم؛ که کلنگ ساخت آن تیرماه ۱۴۰۲ زده شد و اسفند همان سال به افتتاح رسید: با توجه به موقعیت خاص ناحیه که با تراکم بافت مسکونی مواجه است و کم بود زمین یکی از موانع جدی در زمینه احداث جایگاه‌های سوخت بود، که همین کمبود جایگاه ها باعث ایجاد صف های طولانی در ورودی پمپ بنزین ها و ترافیک شدید در معابر بود.
شهردار ناحیه ۶ ادامه داد: تلاش کردیم با شناسایی و جانمایی محلی برای احداث جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس شهروندان را از این اقدام نوآورانه شهرداری تهران بهره مند کنیم که خوشبختانه زیرساخت های لازم مهیا شده است که به محض تخصیص سهمیه روزانه سوخت از طرف ارگان ها متولی، این جایگاه خدمت رسانی به شهروندان را آغاز خواهد کرد.