معاون خدمات شهری شهرداری یزد:

فرهنگسازی کاشت درختان کم آبخواه در یزد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با تاکید بر لزوم زیباسازی سطح شهر، بیان داشت: براي زيباسازي سطح شهر ابتدا بايد رفع نازيبايي صورت گيرد و این مهم در ابتدا بايد از خود شهرداري شروع شود و کارها به گونه انجام گیرد تا به الگویی برای مردم تبدیل شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد حمید رضا رحیمدل در گفت و گو با روزنامه بشارت یزد در خصوص کارگروه صیانت از باغ ها، گفت: این کارگروه به دنبال این است که باغ های بدون مراقب را خریداری کرده یا به صاحبان باغ های یزد در راستای مراقبت کمک کندکه در این راستا چند مورد باغ شناسایی شده و اعتبار لازم برای خرید آن ها کسب شده است.

وی با تاکید بر لزوم تامین آب مورد نیاز برای حفظ فضاهای سبز شهر یزد، اظهار داشت: همچنین در خصوص چاه هایی که شخصی بوده و قصد فروش آن وجود دارد، شهرداری ها باید در اولویت قرار گیرند. این چاه ها باید به فضای شهری تعلق داشته باشد و در این خصوص به سازمان آب منطقه ای نامه زده شده تا اگر چاهی قرار است به فروش برسد شهرداری در اولویت قرار گیرد.

تغییر کاربری باغات، خط قرمز شهرداری است

معاون خدمات شهری شهرداری یزد خط قرمز شهرداری را تغییر کاربری باغ ها خواند و ادامه داد: برای جلوگیری از تغییر کاربری و همچنین خشکاندن باغ های شهر، تفاهم نامه با دانشگاه یزد جهت ساخت نرم افزاری امضا شده است تا با کمک این نرم افزار شرایط باغ ها و نحوه آبرسانی به آن ها زیر نظر قرار گرفته تا با متخلفین در این حوزه برخورد صورت گیرد. تا جایی که توان داریم در کمیسیون ماده هفت تلاش داریم کاربری باغ ها حفظ شود و خوشبختانه در این خصوص دادستانی نیز همراهی کرده و یک نماینده از دادستانی یزد در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری برای پیگیری این منظور مستقر شده است.

ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در شهر یزد 

رحیم دل افزود: در معاونت خدمات شهری همچنین برنامه داریم تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر را ساماندهی کنیم و در این خصوص مشاورانی به کار گرفته شده و دستورالعمل ها تدوین شده و منتظر تصویب شورا هستیم زیرا این تابلوها مانند قارچ در حال سبز شدن در سطح شهر و دو قسمتی کردن یزد به قسمت تاریخی و غیرتاریخی است در حالی که شهر باید پیوستگی خود را حفظ کند.

توسعه و بهسازی پارک های بانوان در یزد 

وی در ادامه از برگزاری مراسم هایی به مناسبت روز زمین پاک در یزد سخن گفت و افزود: در این مراسم ها از پاکبان های شهرداری به عنوان حافظان محیط زیست شهری و یکی از سحرخیز ترین و زحمتکش ترین افراد شهر قدردانی شد.

حمید رضا رحیمدل همچنین در خصوص بوستان های بانوان در سطح شهر، افزود: اختصاص بوستان به بانوان از جمله طرح هایی است که به صورت جدی در حال پیگیری است به طوریکه بوستان بانو که بخاطر کارهای عمرانی تاکنون بسته بود در اردیبهشت ۱۴۰۲ بازگشایی شد. همچنین بوستان فخار به باغ خانوادگی تبدیل شده که شهروندان می توانند از آن استفاده کنند و بوستان چهارده معصوم آزادشهر نیز در حال فعالیت بوده و بوستان وحدت نیز تا چند روز آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی یکی از طرح های مهمی که به کمک شهرداری و استانداری در حال اجراست را افزودن فضاهای سبز ادارات دولتی به فضای سبز عمومی و در دسترس شهری برای مردم عنوان کرد.

رحیمدل در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای معاونت خدمات شهری در سال جاری به بشارت یزد گفت: در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۷ درصد از کل بودجه شهرداری برای این معاونت در نظر گرفته شده است و این فرصت بسیار خوبی برای برنامه ریزی در سازمان های زیرمجموعه خدمات شهری ایجاد می کند.