فراهم سازی زمینه آموزش نیروهای بومی توسط مراکز صنعتی استان ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مراکز صنعتی استان، زمینه آموزش و بکارگیری نیروهای تحصیل کرده بومی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام – «شهریار عباسی» در نشست با تعدادی از مدیران کارخانه سیمان ایلام و معتمدان محلی بخش کارزان اظهار کرد: از نظر ما، مردم تمام نقاط استان از هلیلان تا دهلران و در تمام پروژه‌های اقتصادی، بومی استان محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه همه‌ی مردم استان حق دارند در مراکز صنعتی ایلام از امتیاز بومی بودن استفاده کنند، تأکید کرد: کسی که لیسانس برق دارد، از کجا باید شروع کند تا سابقه کار داشته باشد؟
معاون استاندار ایلام تصریح کرد: در جذب نیروهای متخصص، ضمن حذف بروکراسی اداری، اولویت با جذب نیروهای بومی استان ایلام و ارائه آموزش باشد تا جوانان استان همزمان با تخصص، تجربه لازم را هم کسب کنند.
مدیر کارخانه سیمان ایلام نیز در این نشست گفت: هم اکنون این کارخانه در دو خط و با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.
مشهدی ادامه داد: در صورتی این کارخانه با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت کند، باید ۴۵۰ نفر نیرو در آن فعالیت کنند اما اکنون حدود ۶۲۷ نفر در آن فعالیت دارند و بیش از ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم از این کارخانه ارتزاق می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد نیروهای شاغل در کارخانه سیمان بومی استان ایلام هستند.