ظرفیت بالای منطقه ۲۲ در بارگذاری و پیاده سازی پروژه های باارزش عمرانی شهر تهران

شهردار منطقه 22 گفت: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در این منطقه به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد که از جمله مهم ترین این پروژه ها احداث سه خط ۹،۱۰ و ۱۱ مترو است.

 

در همین راستا به همت شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بر اساس برنامه ریزی‌ها و مطالعاتی که صورت گرفته عملیات حفاری مکانیزه ایستگاه دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ آغاز شد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی شهردار منطقه در گفتگو با حرف شهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری تهران در جهت توسعه خدمات حمل ‌و نقلی خاطرنشان کرد: خط ده مترو تهران به طول ۴۸ کیلومتر است که از بین ۳۶ ایستگاه تعریف شده آن، ۱۲ ایستگاه در منطقه۲۲ قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر تنها یک سوم جمعیت منطقه ساکن شده و مکان بکر و فضا برای پیاده سازی پروژه‌های عمرانی باارزش وجود دارد باید با یک نگاه ویژه یک رونق فرامنطقه ای برای آن فراهم کرد.

فعالیت شبانه روزی پروژه های کارگاهی خط ۱۰ مترو در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ از احداث سه خط مترو در محدوده این منطقه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خطوط ۹،۱۰ و ۱۱ و همچنین وجود خط ۵، این منطقه پهناور تهران از چهار خط مترو برخوردار خواهد شد. در حال حاضر خط ۱۰ مترو از غربی ترین نقطه منطقه از شهرک مروارید شهر به شرقی ترین نقطه منطقه یعنی میدان المپیک با ۱۲ ایستگاه در حال احداث است و چندین پروژه کارگاهی این خط در منطقه در حال فعالیت است.

نصرتی ادامه داد: دو خط ۹ و ۱۱ مترو در شرقی‌ترین قسمت منطقه احداث می شود که پاسخگوی ۱۵ درصد نیاز شهروندان است و ۸۵ درصد منطقه قرار است با خط ۱۰ پوشش داده شود.

*کاهش بار ترافیکی در محورهای بزرگراهی منطقه ۲۲*

وی ادامه داد: تا به امروز یک سوم افق جمعیتی منطقه۲۲ ساکن شده اند که تا زمان بهره برداری این خط، جمعیت کامل منطقه نیز ساکن خواهد شد و خط ده مترو تهران که ۱۴ کیلومتر و ۵۰۰ متر آن در منطقه قرار دارد؛ تاثیر بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد: در حال حاضر با اسکان تنها یک سوم جمعیت منطقه اکثر بزرگراه‌هایی که در منطقه قرار دارد در برخی از ساعات شبانه روز با حجم بسیار زیاد ترافیک مواجه هستند و خط ۱۰ مترو این اثرگذاری را هم برای شهر تهران و هم منطقه ۲۲ دارد و با بهره برداری از این خط شاهد کاهش بارترافیکی در محورهای بزرگراهی خواهیم بود که این مهم به شکل ویژه مدیریت شهری منطقه با دستور شهردار تهران دنبال خواهد شد.