ظرفیت‌های شیلاتی محوری برای توسعه گردشگری هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرفیت‌های شیلاتی از جمله صید و صیادی و آبزی‌پروری می‌تواند محوری برای توسعه گردشگری هرمزگان باشد.

به گزارش شهرداران، مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرفیت‌های شیلاتی از جمله صید و صیادی و آبزی‌پروری می‌تواند محوری برای توسعه گردشگری هرمزگان باشد.

مسعود بارانی با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی استان به ویژه صنعت پرورش میگو، صیادی و پرورش ماهی در قفس علاوه بر جاذبه‌های اقتصادی از جاذبه‌های گردشگری خوبی بهره مند است، اظهار کرد: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های شیلاتی خود می‌تواند محور خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

وی از صنعت گردشگری به ویژه با محوریت تورهای بازدیدی تخصصی به عنوان صنعتی مکمل در فعالیت‌های شیلاتی یاد کرد و افزود: از این مهم می‌توان به عنوان یک محور و مکمل برای توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی نام برد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری و تخصصی می‌تواند یکی از سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزار برای سرمایه گذاری باشد.

در ادامه محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با بین اینکه شیلات محوری طلایی برای توسعه استان هرمزگان است از ورود فعالیت‌های شیلاتی به حوزه گردشگری استقبال کرد.

وی بر تسریع در اجرای تفاهم نامه اداره کل شیلات هرمزگان با اداره کل میراث فرهنگی در توسعه گردشگری بندر صیادی خور آذینی تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با اشاره به تعاملات خوب برقرار شده میان دو دستگاه شیلات استان و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، گفت: امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت‌های خوب شیلاتی-گردشگری در استان باشیم.