ضرورت حل مسئله ترافیک پایتخت

سوده نجفی، در دیدار با بانوان فعال، کارآفرین و نخبه منطقه 6 ضمن اشاره به فرصت ها و تهدیدات موجود در منطقه بر ضرورت حل مسئله ترافیک تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در نشست بانوان فعال، کارآفرین و‌ نخبه در منطقه ۶، ضمن تاکید‌ بر اینکه منطقه ۶ قطب فرهنگی‌ پایتخت محسوب می‌شود، وجود ادارات ، سازمان‌ها ، وزارت‌خانه‌ها و مراکز آموزشی ، درمانی در این منطقه را فرصت برشمرد.
وی با اشاره به جمعیت ۲۵۰ هزار نفره ثابت در این منطقه ادامه داد: میزان جمعیت شناور که به دلیل وجود مراکز اداری، تجاری و آموزشی باعث ایجاد ترافیک در این منطقه شده، نوعی تهدید محسوب می‌شود.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر به بافت تجاری منطقه و امکان ساخت مراکز آموزشی و تجاری متعدد دیگر اشاره کرد و‌ افزود: ضرورت دارد پیش از مجوز صدور ‌پروانه ساخت حتما عارضه سنجی ترافیکی ساختمان‌های بزرگ مقیاس مورد توجه قرارگیرد.
عضو شورای شهر به چالش ترافیک به دلیل عدم وجود پارکینگ در منطقه تاکید کرد و افزود : از شهردار منطقه می خواهم با در نظر گرفتن مطالعات تطبیقی و پژوهش های میدانی اقدامات لازم جهت ایجاد بستر برای ساخت پارکینگ انجام دهد.
سوده نجفی همچین در پاسخ به درخواست‌های بانوان منطقه عنوان کرد: موضوع جهان دیده‌ها و سالمندان یکی‌از ابرچالش‌هایی است که مطرح است، در شورای شهر تهران طرحی درخصوص این قشر مصوب گردیده که با رویکرد سیاستگذاری، شهرداری تهران را ملکف به اجرای مصوبات می‌نماید.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر اذعان داشت در برنامه توسعه چهارم شهرداری، مصوباتی در خصوص بحث غربالگری به جهت جلوگیری از بروز بیماری هایی چون دیابت، فشار خون، غربالگری سرطان های زنان و … در نظر گرفته شده است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد که در راستای مطالبات مطرح شده توسط کوی دانشگاه، شهردار محترم منطقه نهایت همکاری را با این نهاد علمی بر وفق مقررات داشته باشد .