شهردار تبریز تاکید کرد:

ضرورت تبیین فرهنگ ناب تبریز برای جهانیان

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت تفهیم‌بخشی آثار عالمان و مفاخر این استان، گفت: باید بتوان این فرهنگ ناب و عظیمی که به ما ارث رسیده است را تبیین و معرفی کنیم.

به گزارش شهرداران، شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت تفهیم بخشی آثار عالمان و مفاخر این استان، در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، به ضرورت تبیین فرهنگ ناب تبریز برای جهانیان اشاره کرد. او با بیان اینکه جایگاه استاد شهریار تاکنون به طور کامل شناخته نشده است، بر اهمیت تلاش برای شناساندن این شخصیت بزرگ تبریزی تأکید کرد.

شهردار تبریز تبریز را شهر اولین ها و با تاریخ باعظمت نامید و به تبیین داشته‌ها و افتخارات این شهر اشاره کرد. او مقبره الشعرای تبریز را مجموعه‌ای بی‌نظیر و مکانی برای تدفین صدها عارف، شاعر و نامی این خطه دانست. به نظر او، این ظرفیت در هیچ جای دیگری در دنیا یافت نمی‌شود.

شهردار تبریز با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تبریز و آذربایجان را به عنوان قطب فرهنگی و تاریخی برجسته دانست. هوشیار با بیان افتخار آذربایجانی و تبریزی بودن، ابراز کرد که بسیاری از افراد دیگر حسرت دارند که پسوند این خطه را با خود به همراه ببرند. او بیان کرد که افتخار می‌کند تبریزی بودن و برخی افراد دیگر این حسرت را دارند که پسوند این خطه را با خود به همراه ببرند.

شهردار تبریز در انتهای سخنان خود، بر اهمیت نوشتن مقالات و مطالب در مورد شهر تبریز و تبیین فرهنگ ناب این شهر تأکید کرد. او گفت هر موضوع فرعی باید حداقل دارای ۲ پاراگراف باشد و باید تمامی ابعاد مربوط به فرهنگ و تاریخ این شهر را پوشش دهد.