ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تبریز برای رفع نیازهای اساسی حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر ضرورت استفاده از دانش و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای اساسی حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری تاکید کرد.

به گزارش شهریار، اکبر امجدی که در نشست مشترک با کمیته کارشناسی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای‌ شهر تبریز سخن می‌گفت، با تاکید بر این امر مهم، اظهار کرد: حوزه فضای سبز و زیباسازی از بخش‌های مهم و حساس شهری است و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دانش‌های فناورانه برای رفع نیازهای این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: پایین آوردن میزان انرژی برق مصرفی پارک‌ها و مدیریت منابع آبی مورد نیاز در حوزه فضای سبز با استفاده از شیوه‌های جدید علمی و ظرفیت شرکت دانش‌بنیان در بهبود فرآیند کاری این حوزه و کاهش هزینه‌های جاری موثر و رهگشا خواهد بود.

امجدی با اشاره به ضرورت ‌نگهداری هوشمند سرویس‌های بهداشتی سطح‌ شهر و اجرای عملیات نورپردازی مناسب پروژه‌ شهری، ساختمان‌های مسکونی و ابنیه‌های تاریخی و نیز بهبود روند آبیاری با تانکر در سطح فضاهای سبز شهری، گفت:  استفاده از روش‌های فناورانه در این بخش‌ها نیز بر نتیجه و بهبود فرآیندهای‌ کاری موثر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در بخش دیگری از سخنان خود و در تشریح نیازمندی‌های فناورانه حوزه فضای سبز و زیباسازی، بر استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان در معرفی فنون و روش‌های علمی برای حذف و یا کاهش نمک مصرفی در سطح شهر، مرطوب نگهداشتن بیشتر خاک و ریشه درختان برای کاهش دفعات آبیاری و یکپارچه‌سازی و لینک سیستم‌های شهرسازی و واحد حفظ گسترش شهرداری برای درج و اخذ آنلاین جرائم مصوب قطع اشجار و سایر سامانه‌های اینترنتی مرتبط، تاکید کرد.

امجدی، اجرای عملیات سمپاشی درختان برای مبارزه با انواع آفات و بیماری‌ها در فصول مختلف سال را از برنامه‌های اصلی حوزه فضای سبز برشمرد و استفاده از روش‌های فناورانه و جایگزین در این زمینه را نیز یادآور شد.