به مناسبت گرامیداشت هفته اصناف انجام شد

دیدار شهردار شهر شاندیز با رئیس اداره صمت

دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شاندیز با رئیس اداره صنعت،معدن،تجارت و ه‍یئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان طرقبه شاندیز

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری شاندیز؛شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شاندیز به مناسبت گرامیداشت هفته اصناف با حضور در اتاق اصناف شهرستان با مقدسی رئیس اداره صمت دیدار و گفتگو کردند.

غلامرضا جودی رئیس شورای اسلامی شهر شاندیز،ضمن تبریک هفته اصناف خواستار پیگیری مشکلات آرد و نان و نظارت بیشتر در عملکرد نانوایی ها شد و در ادامه خواستار نظارت بیشتر اداره صمت در حوزه یکسان سازی قیمت کالاها در سوپر مارکت ها گردید. سید احمد باقری شهردار شاندیز در ادامه با اشاره به پیگیری های لازم در خصوص احداث بزرگترین شهرک مشاغل آلاینده توسط شهرداری بیان داشت امیدواریم با حضور به موقع اتاق اصناف و همکاری همه جانبه این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.وزارت صمت یا همان وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه دولت است که فعالیت خود را به شکل کنونی از سال ۹۰ آغاز کرده است. در راستای چابک‌سازی و کوچک‌کردن دولت، وزارت‌ بازرگانی و وزارت صنعت و معدن با هم تلفیق شدند و وزارت صمت کنونی شکل گرفت.

وزارت صمت یا همان وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه دولت است که فعالیت خود را به شکل کنونی از سال ۹۰ آغاز کرده است. در راستای چابک‌سازی و کوچک‌کردن دولت، وزارت‌ بازرگانی و وزارت صنعت و معدن با هم تلفیق شدند و وزارت صمت کنونی شکل گرفت. هر نوع فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در زمینه بازرگانی داخلی و خارجی، تولیدات صنعتی، بخش‌های معدن و اصناف، زیرنظر این وزارتخانه انجام می‌شود. به عنوان مثال اینکه امسال برای حمایت از تولید داخل یا رفع نیازهای بازار داخل چه کالایی واردات یا صادراتش آزاد یا ممنوع باشد در اختیار مستقیم این وزارتخانه است.

اداره صمت همان وزارت صمت است که به اشتباه توسط عده ای آن را اداره صمت معرفی می کنند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت(سازمان صمت) در هر استان وجود دارد و بر اساس صنایع، معادن و امور تجاری موجود در آن استان، وظایف تعریف شده‌ای داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌نمایند. در شرح وظایف وزارت صمت با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا، واردات کالا از چین، واردات کالا از دبی، حمل هوایی و حمل دریایی کالا