رنگ آبادانی بر رخ بلوار پاسداران شهر دولت آباد

 یکی از مشکلات و موضوعات مهم در حوزه بازگشایی معابر سطح شهر مسیر منتهی به بلوار پاسداران است شهروندان در این منطقه با مشکلات عدیدی در خصوص عبورو ‌‌مرور روبرو بودند در این راستا مهندس قربانیان از عملیات آسفالت این خیابان و اتمام مراحل پایانی آن خبر داد.

به گزارش شهرداران و به نقل از شهردار دولت آباد در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آسفالت این مسیر گفت: باید از اقدامات بسیار راهبردی و مهم شهرداری دولت آباد را بازگشایی مسیر بلوار پاسداران به میدان نجفیه دانست که سال‌ها مانع بزرگی برای عبور و مرور شهروندان شریف این منطقه بود که پس از اجرای عملیات زیرسازی و تصحیح نقاط بازگشایی شده خوشبختانه شاهد عملیات پایانی آسفالت ریزی و اتمام این پروژه هستیم.

وی خاطرنشان ساخت : امروز با وجود کارکنان و‌ مدیران متخصص شهرداری همت و تلاش همه در جهت به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه کاره شهرداری و به بهره‌برداری رسیدن آن سوق پیدا کرده که خوشبختانه با حمایت‌های ریاست و اعضای شورا اسلامی شهر دولت آباد شاهد روند رو به پیشرفت در این حوزه هستیم که لازم می‌دانم از تلاش و همکاری همه عزیزان و همکارانم در این راستا قدردانی نمایم.

گاهی به لغت نامه ارزشمند دهخدا به ما نشان می دهد که در این سرزمین آباد و اجدادیمان ۶۲ محل از محلات کنار شهرهای مختلف ایران نام دولت آباد برخوار دارند که تنها از میان این تعداد فقط شهر دولت آباد برخوار اصفهان عنوان شهر یافته است و دیگر نام ها همچنان به صورت دهی بخشی از شهرهای مختلف ایران را تشکیل داده است. شهر دولت آباد با وسعت ۹۸۵ هکتار واقع در شمال شهر اصفهان و دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. فاصله این شهر از مرکز استان ۱۰ کیلومتر و در ۵۱ درجه و ۴۰ دقیقه طول شرقی و ۳۲ درجه و ۴۹ دقیقه عرض شمالی و ارتفاع ۱۵۶۰متری قرار گرفته است.

جمعیت این شهر ۳۷۰۹۸ نفر و ساکنین شهر به زبان فارسی سخن می گویند. دین ساکنان این منطقه اسلام و مذهب شیعه و اعتقادات مذهبی محکمی دارند. موقعیت طبیعی این شهر با داشتن ۳۳ رشته قنات در گذشته و بالغ بر ۲۷ رشته قنات کشاورزی از نظر منظر طبیعی در جایگاه قابل توجهی قرار دار