شهردار شهرکرد گفت:

شهرکرد نیازمند خانه فرهنگ است

شهردار شهرکرد گفت: وجود خانه‌های فرهنگ در نقاط مختلف شهر ضروری است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش شهرداران، محمدحسین واحدیان در جلسه معارفه سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اظهارداشت: در این مدت که بنده در شهرداری بوده‌ام به ویژه در ایام پایانی سال گذشته برای استقبال از بهار و مناسبت‌های مختلف اتفاقات خوب و برنامه‌های پر مغز توسط سازمان فرهنگی رقم خورد و وارد یکسری برنامه‌های جدید نیز شدیم که امیدوار هستیم این برای اجرای برنامه‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی سازمان افزود: نگاه فرهنگی داشتن به تمام شهر یکی از سیاست‌ها است که این رویکرد توسط تمام کارکنان در حوزه‌های مختلف اجرا شود چراکه زمانی ما موفق خواهیم شد که چاشنی کار فرهنگی در کارها رعایت شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: اطلاع‌رسانی و انجام کار فرهنگی درخصوص آسفالت معابر و… اثربخشی بیشتری در بین مردم دارد و مردم باید در انجام امور دخیل باشند بنابراین جنس فرهنگی به کار دادن بسیار مهم است.
وی گفت: تولید پیوندها و محتوای فرهنگی و پیام شهروندی با سازمان مربوطه است و اقداماتی که در شهر در ایام عید انجام شد تأثیرگذاری بیشتری در بین مردم داشته است بنابراین کمیته فرهنگ شهروندی تشکیل و خروجی آن مشخص‌ شود و مدیران براساس آن حرکت کنند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: قبل از اعمال اهرم‌های بازدارند برای انجام کار به شهروندان، بهتر است توصیه و نکات بیان و شهروندان آگاه شوند.

واحدیان گفت: ذهن مردم به دلایل مختلف خسته و درگیر است و مشکلات عدیده وجود دارد بنابراین اقداماتی که بتواند فضای شهر را تلطیف کند ازجمله استفاده از رنگ‌های گرم، دست نوشته‌ها، ترسیم تصویر و… در شهر اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد با کمترین هزینه بیشتر خدمات را می‌توان ارائه داد و در این شرایط که به دلیل کمبود بودجه امکان اجرای پروژه بزرگ وجود ندارد مردم حداقل‌ها را از مدیریت شهری انتظار دارند.
شهردار شهرکرد بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌ها و اصناف در محلات جشن‌هایی را برگزار کنید و برنامه‌های کوچک نیز در دستور کار قرار گیرد.

واحدیان ادامه داد: از همه ظرفیت و پتانسیل شهر برای زیباسازی و کارهای فرهنگی استفاده شود و همه اقشار مختلف را در کارهای فرهنگی دخیل کنیم و نباید با یک رویه پیش رفت که در این راستا می‌طلبد شورای هنر تشکیل شود.

وی گفت: برندسازی حتما در شهر باید مورد توجه قرار گیرد و حوزه مدیریت ارتباطات و سازمان فرهنگی در این خصوص باید همکاری داشته باشند. برای شهر دوستدار کودک، شهر مهربانی، شهر ملی نمد، شهر خلاق و… باید به صورت زیرساختی اقداماتی انجام شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد چراکه نیاز است شهر خانه فرهنگ داشته باشد که پاتوق‌های فرهنگی شوند، همانگونه که لازم است به ایستگاه‌های آتش‌نشانی افزوده شود باید خانه‌های فرهنگ نیز در نقاط مختلف شهر ایجاد شود.