در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و بررسی شد؛

گزارش سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز

آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان و گزارش فعالیت سامانه ۱۳۷ شهرداری در شانزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال سوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش شهرداران و روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، شانزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست […]

آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان و گزارش فعالیت سامانه ۱۳۷ شهرداری در شانزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال سوم ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرداران و روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، شانزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال سوم با حضور احد صادقی، غلامرضا احمدی، محمد حسن اسوتچی، برخی از مدیران شهرداری و کارشناسان این کمیسیون صبح روز چهارشنبه‌ در عمارت ساعت برگزار شد.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور نخست جلسه امروز مربوط به بررسی آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان بازار و دستور دوم هم در رابطه با گزارش سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز بوده که در خصوص این دو موضوع بحث و تبادل نظرهایی خواهیم داشت.

در ابتدای جلسه امروز ، آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان تشریح و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: چندی پیش به صورت آزمایشی بحث ساماندهی دستفروشان در شهرداری منطقه ۵ اجرا شد که تجربه خوبی بود ، به دنبال این خواستیم ساماندهی دستفروشان را در محدوده بازار تبریز را هم اجرایی کنیم.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنانش بیان کرد: بازار تبریز به جهت اینکه یک مرکز گردشگری و تاریخی است به همین دلیل باید بحث دستفروشی در این محدوده ساماندهی شود، یعنی حساسیت ها در این محدوده باید بیشتر شود و نظارت های مستمری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی ما این است که در رابطه با ساماندهی دستفروشان برنامه عملیاتی- راهبردی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در راستای ساماندهی دستفروشان دو موضوع مد نظر ما بوده یک موضوع ساماندهی در محل بوده و موضوع بعدی هم ساماندهی روز بازارها و یا همان بازارهای موضوع محور است.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: شهرداری کمی در بحث احداث بازارچه های محلی بی توجه بوده که لازم است به این مهم توجه بیشتری داشته و کمبودها و کاستی ها را جبران کند، همچنین دستگاه های خدمات رسان ذیربط هم بهتر است پای کار آید و به تکالیف خود عمل کنند.

غلامرضا احمدی، نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: بحث دستفروشان مسئله ای است که باید در این خصوص برنامه ریزی های صحیحی داشته باشیم و از تجربیات شهرهای دیگر هم بهره گیری کنیم تا با یک خرد جمعی بتوانیم موانع و مشکلات را حل کنیم.

در ادامه این جلسه گزارش فعالیت های سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز تشریح شده و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیشنهادم این است که در رابطه با بحث پیگیری اقدامات و تدابیر بیشتری اتخاذ شود و همچنین پس از تماس شهروندان برنامه ای تدوین شود تا شکایات شهروندان از طریق پیامک رسیدگی شود.

لازم به توضیح است، اعضا و کارشناسان کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز پیرامون مباحث طرح شده در جلسه امروز مطالبی را تشریح کرده و پیشنهاداتی جهت بهبود روند مسائل ارائه دادند.