جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد؛

رفع موانع در سامانه شفافیت

بحث سامانه شفافیت و مشکلات مربوط به آن در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش شهرداران و  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند […]

بحث سامانه شفافیت و مشکلات مربوط به آن در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش شهرداران و  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند با حضور اعضا و کارشناسان این کمیسیون در صحن عمارت ساعت برگزار شد.
سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه
اظهار کرد: دستور جلسه امروز مربوط به بررسی موانع و مشکلات سامانه شفافیت و موضوع بعدی هم هوشمندسازی شهر بوده که در این خصوص بحث و تبادل نظرهایی خواهیم داشت.
در ابتدای این جلسه، بحث سامانه شفافیت مطرح شده و مطالبی از سوی اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تشریح گردید،  در ادامه مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز هم در رابطه با این مسئله توضیحاتی ارائه کرد.
سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: بحث شفافیت به یکی از موضوعات مهم در شهرداری تبدیل شده که لازم است این مسئله با حضور شخص شهردار در یک جلسه از کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا راهکارهایی برای رفع کاستی ها تعریف شده و اقداماتی برای آن در نظر گرفته شود.
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز ابراز کرد: به اعتقاد بنده شفافیت یک بحث سیال بوده و باید به آن توجه جدی شود، بهتر است مفهوم شفافیت برای تمامی اقشار در شهرداری تعریف شده و موضوعات به شکل صحیح در آن لحاظ گردد.
وی با بیان اینکه لازم است برای بحث شفافیت چارچوبی تعریف شده و شورا شهر هم در رابطه با آن تصمیمات جدی اتخاذ کند، ادامه داد: اگر ما میخواهیم در رابطه با شفافیت موفق عمل کنیم باید در سایت خود مجموعه های ذیربط شهرداری برای این مهم تمهیداتی اتخاذ نماییم چراکه وجود یک سایت مجزا برای این مسئله جوابگو نخواهد بود.
حجت الاسلام زعفرانچیلر با بیان اینکه تمام عملکرد شهرداری شامل شفافیت است، یادآور شد: پیشنهادم این است که این مسئله مهم را با حضور شخص شهردار به صورت جزئی بررسی کرده و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامات و تصمیماتی اتخاذ کنیم.
روح الله دهقان نژاد، نائب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص بیان کرد: بحث سامانه شفافیت یکی از مباحث بسیار مهم در شهرداری بوده که ما در کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی آن را به صورت جزئی مورد بحث و بررسی قرار داده ایم و اکنون هم در کمیته کارشناسی تحقیقاتی در راستای آن صورت می گیرد.
نائب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز اذعان کرد: پیشنهادم این است که کمیته کارشناسی کمیسیون مباحث فنی را پیگیری کرده و مشکلات موجود را به دست آورند و در رابطه با آنها بحث و بررسی هایی انجام داده و پس از آن موارد را برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع دهند.
حکیمه غفوری، عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه بحث شفافیت یکی از مباحثی بوده که تا به امروز در این خصوص به یک نقطه مطلوب دست نیافته ایم.
غفوری در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: به نظر می رسد هریک از موضوعاتی که شهردار تبریز به آن شخصا ورود پیدا کرده بیشتر از هر موضوعی مورد توجه قرار می گیرد، از این رو پیشنهادم این است که مسئله شفافیت هم با حضور وی بررسی شود تا به یک نتیجه بهتر دست یابیم.
لازم به توضیح است، اعضا و کارشناسان کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز پیرامون مسائل و مشکلات سامانه شفافیت مطالبی تشریح کرده و پیشنهاداتی جهت روند بهبود وضعیت ارائه دادند.
مقرر گردید جلسه ای با حضور روسای کمیسیون های شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز در راستای رفع موانع و مشکلات سامانه شفافیت تشکیل شده و موضوعات در آن جلسه به صورت جزئی بحث و بررسی شود تا تصیمات جدی برای این مسئله اتخاذ گردد.