استاندار خراسان رضوی:

۸ میلیارد تومان به ساخت استخر شنای نیمه تمام شهر رشتخوار اختصاص داده می شود

استاندار خراسان رضوی: مجموعه های فولادی رشتخوار جزء پروژه های اولویت دار استان است/ ۸ میلیارد تومان به ساخت استخر شنای نیمه تمام شهر رشتخوار اختصاص داده می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشتخوار، استاندار خراسان رضوی در جلسه جمع بندی سفر یکروزه خود به رشتخوار به آمار پروژه های عمرانی دارای اولویت در استان اشاره کرد و گفت: از بین ۴ هزار پروژه ناتمام در استان خراسان رضوی ، ۱۴۰ پروژه عمده و دارای اولویت داریم که پروژه های فولادی رشتخوار جزو این پروژه هاست که پیگیر تخصیص اعتبار این تعداد پروژه هستیم.
یعقوبعلی نظری در مراسم واگذاری بیش از هزار قطعه زمین روستایی در رشتخوار از تخصیص ۸ میلیارد تومان به ساخت استخر شنای نیمه تمام شهر رشتخوار خبر داد و با اشاره به مشکلات شهرداری های رشتخوار و جنگل گفت: با شناسایی ظرفیت های درونی شهرهای موجود و افزایش درآمد باید برای حل مشکلات تلاش شود.
وی تصریح کرد: به شهرداری های رشتخوار و جنگل ،امسال دو برابر سال گذشته کمک مالی شده است.
وی همچنین خواستار اولویت قرار دادن اشتغال روستایی با حداقل سرمایه و تسهیلات در رشتخوار شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۱ هزار قطعه زمین به صورت فردی یا انبوه سازی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ، ۲۰۰ میلیون تومان با سود اندک و با پیگیری بنیاد مسکن در اختیار متقاضیان روستایی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت که امیدواریم اهداف کمی تعیین شده در زمان مناسب به نتیجه برسد.
نظری با اشاره به، به سرانجام رسیدن طرح نهضت ملی مسکن در استان ادامه داد: این طرح در سراسر استان با جدیت تمام در حال پیگیری است و مسئولان موظف به همکاری همه جانبه هستند تا با سرعت بیشتر موضوع مسکن به عنوان یکی از وعده‌های دولت سیزدهم پیگیری و حل شود.
استاندار خراسان رضوی خطاب به جوانان روستایی بیان کرد: سعی ما بر این است تا جوانان در محل روستاهای خود صاحب مسکن و شغل شوند. همه ما درقبال سرنوشت یکدیگر مسئول هستیم و نباید در برابر هم بی تفاوت باشیم . تلاش خواهیم کرد تا امید در بین روستاییان بیشتر شود.
نظری افزود: درک شرایط کشور و نظام اسلامی یک الزام است و ما راه شهدا را با اراده ، توان بالا و کمک های مردمی ادامه خواهیم داد. مسئولان زمینه‌ساز هستند تا مردم خود بتوانند مشکلات را برطرف کنند.
وی اظهار کرد: لازمه انجام کارها همدلی ،همراهی و حضور مردم در صحنه است. این مسیر تا رسیدن به شهادت ادامه خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: گاهی حس می‌شود که مشکلات زیاد است و همین باعث می شود نعمت های الهی را فراموش کنیم. در گذشته شاهد بوده ایم که این منطقه دچار ناامنی شده بود، اکنون نیز لازم است مشکلات پیش آمده را با همدلی حل کنیم که این به برکت نظام اسلامی رخ خواهد داد.
وی افزود: دنیا خالی از مشکلات نخواهد بود بنابراین برای حل آن باید تلاش کنیم و این تلاش اگر با نگاه الهی باشد، ارزشمند است.
نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم تنش آبی و جاده ای را مشکل اساسی شهرستان رشتخوار دانست.
اکبر احمد پور به قول پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی برای دو بانده شدن محور رشتخوار – تربت حیدریه – خواف اشاره و اظهار کرد: حدود ۱۴ کیلومتر از این محور بر اساس وعده داده شده قرار است تا دهه فجر افتتاح شود. قطعه های دیگر این محور هم تا پایان سال به پیمانکار واگذار می شود که می طلبد تخصیص اعتبار و تسریع این مطالبه از سوی استاندار پیگیری شود.
وی از استاندار خراسان رضوی خواست درخصوص تجهیز بیمارستان این شهرستان، خرید آمبولانس و اعتبار لازم برای معادن خواف و رشتخوار و کمک به زیرساخت های شهری پیگیر تخصیص اعتبار باشد.
فرماندار رشتخوار نیز در این مراسم گفت: پروژه گازرسانی به شش روستا در بخش «جنگل» در حال انجام است که تلاش می کنیم تا دهه فجر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
حسین باهوش از تخصیص ۱۵میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایت اداری این شهرستان خبر داد و افزود: با راه اندازی سایت اداری با ۴ بلوک، تعداد ۱۵ اداره که اکنون در واحدهای سازمانی که بیش از یک قرن عمر دارد مستقر هستند، به این مکان منتقل می شوند.
وی با اشاره به جاده مرگ رشتخوار – تربت حیدریه – خواف، ضمن درخواست اعتبار لازم برای این پروژه از استاندار تصریح کرد: از استاندار درخواست می کنیم مجوز فعالیت پلیس راه در عباس آباد فرامیشان را صادر کند.
فرماندار رشتخوار با اشاره به این که این شهرستان در فهرست قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) قرار دارد، افزود: تعدادی از روستاهای شهرستان رشتخوار با تنش آبی روبه رو هستند که با تکمیل زیرساخت ها، امیدواریم مشکلات آب شرب شرق رشتخوار حل شود.
وی از استاندار خراسان رضوی خواست جاده روستایی جنگل را به شهری ارتقا دهد و راهداری رشتخوار را تجهیز کند.
فرماندار رشتخوار همچنین خواستار افزایش اعتبارات چهار بانده شدن محور رشتخوار – تربت حیدریه – خواف شد.
باهوش با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان رشتخوار تصریح کرد: دو صنعت فولاد در رشتخوار با مشکلاتی روبه رو هستند که از استاندار خراسان رضوی توقع داریم پیگیر رفع مشکل این دو مجموعه باشد.
امام جمعه رشتخوار در این مراسم ضمن بیان سخنانی، خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل پارک بانوان و اعتبار لازم برای خوراک دامی و کمک به مجتمع های فولادی رشتخوار شد.