رکاب زنی ۵۶۰ کیلومتری به احترام شهریار ملک سخن

گروهی از دوچرخه سواران ابهری، مسافت ۵۶۰ کیلومتری را تا خانه موزه شهریار ملک سخن رکاب زدند.

به گزارش شهرداران، گروهی از دوچرخه‌سواران از شهر ابهر با هدف ادای احترام به استاد شهریار، مسافت ۵۶۰ کیلومتر را تا خانه موزه ایشان در تبریز طی کردند. آنها به علت حضور در روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی، همزمان با برنامه ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خانه موزه استاد شهریار بودند.

دوچرخه‌سواران از شهر ابهر آغاز به سفر کرده و با عبور از شهرهای زنجان، تکاب، شاهین دژ و میاندوآب، مسیر خود را تا تبریز ادامه دادند. آنها در هر مقصد از راهروهای هنرمندانی که شهر شاعران در آنجا قرار دارد، عبور کرده و حال و بطالت آثار این شهرها را تجربه کردند.

در تبریز، گروه سه نفره به مقبره الشعرای استاد شهریار رفتند و احترام خود را با حضور در این مکان ادای کردند. سپس، آنها به خانه موزه استاد شهریار رفته و در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد استاد شهریار توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار شده بود، شرکت کردند.

محمدمهدی اسماعیلی، درباره این حرکت فرهنگی گروه دوچرخه‌سواران اظهار کرد: قدرت اعجاز کلام استاد شهریار همه خلاقیت‌ها را جذب کرده است و امید است این نوع حرکت‌ها در آینده نیز ادامه یابد. او همچنین تشکر خود را از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برای برگزاری ویژه برنامه‌های سالگرد استاد شهریار بیان کرد.

در این ویژه برنامه، علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی به همراه خیلی‌ها از همشهریان و گردشگران تابستانی تبریز حضور داشتند. این برنامه با قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود و مهمترین هدف آن، گرامیداشت استاد شهریار و ترویج فرهنگ و ادب فارسی بود.