معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم:

رسیدگی به ۱۰۶۳۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه بیش از 10 هزار و 630 پرونده در این کمیسیون در سال گذشته رسیدگی شد، گفت: در این کمیسیون حدود 13 هزار و 975 رأی صادرشده است.

به گزارش شهرداران، مجید متین فر با اشاره به عملکرد کمیسیون‌های ماده صد و وضعیت تخلفات ساختمانی اظهار داشت: این کمیسیون در سال ۱۴۰۱ عملکرد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است و حدود ۶۰۰ جلسه کمیسیون ماده صد برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار و ۶۳۰ پرونده در این کمیسیون در سال گذشته رسیدگی شد، ابراز کرد: این درحالی‌که بود که در سال ۱۴۰۰ به ۹ هزار و ۴۱۹ پرونده در کمیسیون‌های ماده صد رسیدگی شده بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: این آمار به این معنی نیست که تخلف در شهر بیشتر شده، بلکه قسمتی از آن ناشی از پشتکار مناطق شهرداری قم در احصای تخلفات حتی از سال‌های گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون‌های ماده صد در سال گذشته حدود ۱۳ هزار و ۹۷۵ رأی صادرشده است، اضافه کرد: از این آرا ۶ هزار رأی بدوی بوده است.

متین فر اجرای قانون بند “ت” تبصره ۶ در سال جاری را موردتوجه قرار داد و افزود: با این قانون امسال حجم قابل‌توجهی از پرونده‌های بلاتکلیف چندساله تعیین تکلیف می‌شود.