اصلاح شیوه نامه رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر شهر کرمانشاه

دکتر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه:

به گزارش شهرداران در بیست و هشتمین جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه  به ریاست مدیرکل محترم دادگستری استان کرمانشاه و به استناد بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی (قانون پیشگیری از وقوع جرم) شیوه نامه اصلاح رفتار ترافیکی با هدف کنترل و کاهش سوانح ترافیکی و ارتقای نظم اجتماعی و ایمنی معابر تدوین گردید و با دستور مقام قضایی جهت اجرا ابلاغ گردید.

 شهردار کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی پرخطر پس از طرح در کمیسیون تخصصی و تایید آن در شورای ترافیک به تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز رسیده است.

وی ادامه داد: در این شورا مصوب گردید راننده پرخطر به راننده ای اطلاق شود که: حداکثر طی سه ماه بیش از دو تخلف حادثه ساز رانندگی مرتکب شده باشد، خلافی خودرو بیش از ۳۰ میلیون ریال بوده و یا اینکه طی شش ماه در یک فقره تصادف منجر به فوت یا جرح مقصر حادثه شناخته شود.

وی افزود: معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری ضمن بررسی و تجزیه و تحلیل آمار سالانه حوادث ناشی از رفتارهای ترافیکی حادثه ساز با مشارکت پلیس راهور نسبت به راه اندازی بانک اطلاعات رانندگان پرخطر اقدام نماید و پلیس راهور با پایش و نظارت مستمر از طریق سامانه دوربین های هوشمند مرکز کنترل ترافیک شهرداری بصورت ماهانه اطلاعات مربوط به رانندگان پرخطر را جهت ثبت در سامانه مربوطه در اختیار معاونت ترافیک قرار دهد.

نوروزی با بیان اینکه درمرحله نخست توسط پلیس راهور برای رانندگان پرخطر پیامک هشدار وتوصیه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ارسال میگردد اعلام کرد:این پیامک جریمه نیست بلکه جنبه توصیه ای دارد و چنانچه رانندگانی که پیامک برای آنها ارسال شده است نسبت به رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی بی اعتنایی نمایند و مجددا مرتکب تخلف رانندگی پرخطر شوند پلیس راهور علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو یا ضبط گواهینامه راکب خودرو، با اخذ دستور قضایی نسبت به معرفی راننده متخلف جهت تست سلامت روانی به پزشکی قانونی اقدام می‌نماید.

در این شورا پلیس راهور مکلف گردید که در صورت توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه راننده متخلف ظرف حداکثر ۴۸ساعت نسبت به برگزاری دوره آموزشی-توجیهی برای راکبان متخلف درمحل دادگستری کل استان اقدام نماید و در صورت کسب نمره قبولی گواهینامه پایان دوره به رانندگان اعطا گردد.