دومین جشنواره انار میخوش میبد

دومین جشنواره انارمیخوش شهرستان میبد همراه با نمایشگاه صنایع دستی و سوغات میبدباحضورفرماندارمیبد ،شهردار،رییس شورای شهر میبد ، رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان معاون تولیدات گیاهی ،مدیران حفظ نباتات ،باغبانی و هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان ,ب اغداران نمونه ،کارشناسان ستادی سازمان جهادکشاورری ، مدیریت جهادکشاورزی در حسینه صاحب الزمان بیده برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد؛ سجادی پور فرماندار میبد در این جشنواره گفت : جشنواره انار و نمایشگاه جانبی آن فرصت خوبی برای معرفی این محصول با ارزش میبد است .
فرماندارمیبد شهرستان میبد افزود : به لحاظ سطح زیر کشت انار مقام اول استان را دارد که بایستی درکنار این جایگاه خوب درخصوص بازاریابی و فراوری سایرفراورده های آن اقدامات لازم انجام شود.
وی جشنواره انار را فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت و جایگاه شهرستان میبد در تولید این محصول خواند و گفت : برای حفظ باغات انار و دلگرمی باغداران باید مدیریت جهاد کشاورزی ، تدبیری برای عرضه آن به صورت مستقیم و روستا بازار و تشکیل اتحادیه های تعاونی روستایی بیندیشد .
در ادامه معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی گفت : چنین جشنواره های میتواند سطح تبادل وتحربیات کشاورزان رابه دنبال داشته باشد.
مسروری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میبد هم متوسط عملکرد شهرستان میبد را ۶۰ تن درهکتار و چهار برابرمتوسط استان عنوان کرد .
معاون تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه ۶هزار هکتار انار در سطح استان داریم گفت : از این میزان اراضی اسمال ۱۰۰ هزار تن انار برداشت می شود .
وی حفظ باغات انار در شهرستان صنعتی میبد را بعنوان ریه های طبیعی و اکسیژن ساز مهم خواندو گفت : با همکاری جهاد کشاورزی این باغات باید جوان سازی و تنش های محیطی حفظ شود.