در ساختمان قدیم شهرداری نیشابور

دفتر نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور راه اندازی شد

دفتر نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به عنوان نخستین شهرستان کشور، با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرداران، شهردار نیشابور گفت: شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور به عنوان نخستین شهرستان در کشور امروز به طور رسمی در ساختمان قدیم شهرداری و موزه اسناد شهر راه‌اندازی شد و به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد.

مهندس میرفانی افزود: فرماندار شهرستان، امام جمعه، نمایندگان، رئیس اداره ارشاد، اینجانب و سه نفر از چهره های فرهنگی شهرستان اعضای هیئت امنای دفتر نمایندگی شهر نیشابور را تشکیل می دهند که احکام اعضای هیئت امنای این دفتر توسط دکتر شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور امضا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این دفتر هیچ گونه ارتباطی با شعبه استانی خود در خراسان رضوی نخواهد داشت و مستقیما زیر نظر ارکان انجمن در کشور اداره خواهد شد.

این مقام شهری با بیان اینکه این انجمن در راستای بزرگداشت و معرفی مفاخر، عالمان و متفکران عرصه فرهنگ راه‌اندازی شد افزود: نیشابور از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تمدنی برخوردار است و تکلیف داریم تصویر درستی از نیشابور بزرگ به دنیا مخابره کنیم.

میرفانی با بیان اینکه وجود مفاخر بزرگ از شاخصه های این شهرستان است، ادامه داد: با ثبت رویداد بین المللی گردشگری برای بزرگداشت خیام، این وظیفه و تکلیف بر دوش مسئولین شهرستان سنگین تر شد و با راه اندازی این دفتر بزرگداشت این روز در سطح جهانی انجام می شود.