انتقال آسفالت با دستگاه فلاسک آسفالت

مسئول واحد نقلیه و موتوری شهرداری شهرکرد گفت: دستگاه فلاسک آسفالت به طور متوسط در طول سال حدود ۶ هزار تن آسفالت حمل می‌کند. به گزارش شهرداران و بابک احمدی اظهارداشت: یکی از دستگاه‌های فعال در شهرداری شهرکرد، دستگاه ترمیم آسفالت است که دو جداره و عایق کاری شده است که این دستگاه در فصل سرما می‌تواند در […]

مسئول واحد نقلیه و موتوری شهرداری شهرکرد گفت: دستگاه فلاسک آسفالت به طور متوسط در طول سال حدود ۶ هزار تن آسفالت حمل می‌کند.

به گزارش شهرداران و بابک احمدی اظهارداشت: یکی از دستگاه‌های فعال در شهرداری شهرکرد، دستگاه ترمیم آسفالت است که دو جداره و عایق کاری شده است که این دستگاه در فصل سرما می‌تواند در حوزه بخش آسفالت و لکه‌گیری معابر کمک موثری به اکیپ‌های آسفالت کند چراکه این دستگاه استانداردهای لازم برای گرم نگه داشتن آسفالت را دارد.وی افزود: این دستگاه دمای آسفالت را حداقل ۱۲ ساعت یکنواخت نگه می‌دارد و به طور متوسط در طول سال حدود ۶ هزار تن آسفالت حمل می‌کند.مسئول واحد نقلیه و موتوری شهرداری شهرکرد بیان کرد: دستگاه فلاسک آسفالت سال گذشته با ۹۳۰ میلیون تومان اعتبار خریداری شد و امسال نیز در حال پیگیری هستیم تا یک دستگاه دیگر خریداری شود.حمل آسفالت باید متناسب با ظرفیت تولید کارخانه آسفالت، اندازه فینیشر ونیازهای پروژه باشد، از این رو باید تعداد کامیون های حمل با توجه به فواصل حمل مشخص گردد تا وقفهای در هیچ یک از واحدهای تولید و پخش حاصل نشود . جدار داخلی کامیونهایحمل، باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه مواد اضافی و گل و لای باشد .

حجم ترافیک شهر و همچنین نوع خاک، از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب روکش و آسفالت می باشد. آسفالت مطلوب باید در برابر ترافیک و عبور و مرور خودرو ها و انواع شرایط آب و هوایی مقاوم و کاملاً صاف و هموار باشد. همچنین در صورتی که آسفالت خیابان به خوبی کار شده باشد و از آن به خوبی محافظت شود، جذابیت و زیبایی خاصی به خیابان ها، خانه ها و مغازه ها خواهد بخشید. به همین دلیل، بسیاری طراحان و مهندسان رنگ و الگوی آسفالت کاری را به صورتی خلاقانه دستخوش تغییرات می کنند. آسفالت همچنین باید طوری نگهداری و محافظت شود تا در فصل زمستان در اثر سرما و یخبندان آسیب نبیند و در فصل تابستان، آلودگی و گرما بر آن تاثیرگذار نباشد. آسفالت در صورت برخورداری از فاکتورهای مذکور، اقتصادی، بادوام، دائمی و نگهداری و محافظت از آن نیز راحت تر خواهد بود.