افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در دستور کار همه بخش های شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با شهردار،مدیران مناطق و روسای سازمان های شهرداری گفت: افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم اعمال شود و در خصوص تعرفه عوارض، مقرر شد فقط بین صفر تا حداکثر ۲۰درصد افزایش یابد.

عزیزاله سیفی ادامه داد: در راستای درآمد های بودجه شهرداری با توجه به بخشنامه‌های جدیدی که مجلس، دولت، شورای عالی استان ها و وزارت کشور ابلاغ کرده است، میتوان تعرفه های شهرداری را از طریق دو ملاک مختلف، اعمال کرد. یکی از آن ملاک ها افزایش نرخ تعرفه های شهرداری براساس نرخ تورم مرکز آمار است و ملاک دیگر، بخشنامه ای که وزارت کشور براساس مصوبه هیأت دولت و نهایتاً مجلس تصویب کرده است که براساس ارزش معاملاتی دارایی اعلام شده، میتوان افزایش صورت پذیرد اما با اجرای هرکدام از این موارد در یزد با افزایش چشمگیر و سنگین تعرفه مواجه می شویم.

به گفته وی: اگر ارزش معاملاتی را ملاک قرار دهیم چندین برابر افزایش تعرفه صورت می‌پذیرد، همچنین اگر براساس نرخ تورم مرکز آمار نیز تعرفه افزایش یابد بازهم تعرفه شهرداری با نرخ زیادی اجرا می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: در همین راستا و با توجه به تصمیماتی که در چندین جلسه فوق العاده کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد تا پاسی از شب جهت کاهش فشار اقتصادی به مردم در شرایط موجود، با حضور معاونین، شهرداران مناطق، روسای سازمان ها برگزار شد، مقرر شد حداکثر افزایش عوارض در سال ۱۴۰۲شهرداری یزد، بین صفر تا ۲۰ درصد اعمال گردد.

وی گفت: در جلسات متعددی که تشکیل شد علاوه بر اینکه تصمیم گرفته شد عوارض، تنها بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد، بهای خدمات نیز مقرر شد در برخی بخش ها که جنبه عام ندارد و مورد استفاده عموم مردم نیست، افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: ناگفته نماند برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۲ باید سازمان های شهرداری نیز چاره ای بی اندیشند و در راه برنامه ریزی برای درآمد پایدار، جذب سرمایه گذار، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و پیگیری افزایش درآمدهای دولتی قدم بردارند.