درخواست احداث بازارچه لباس ویژه حجاب و عفاف در تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با ارسال نامه‌ای به یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، خواستار احداث بازارچه لباس ویژه حجاب و عفاف شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای این شورا با ارسال نامه‌ای به یعقوب هوشیار، شهردار تبریز خواستار احداث غرفه و بازارچه اختصاصی البسه در حوزه حجاب و عفاف از شهردار تبریز شدند.

در همین خصوص حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در نود و پنجمین جلسه علنی این شورا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که نیاز به توجه و همراهی دارد، کمک به امر حجاب است. یعنی زمینه‌های لازم را ایجاد کنیم تا تولیدی و فروشگاه‌ها هزینه اجاره‌بها را به قیمت لباس، چادر و… اضافه نکنند. در این خصوص نیز نامه‌ای توسط ۱۰ نفر از اعضای شورا امضاشده که برای بررسی و اقدام به شهرداری ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است، متن این نامه که با امضای ۱۰ عضو شورای اسلامی شهر تبریز ارسال شده، به شرح زیر است:

“مقوله حجاب و عفاف و بسترسازی برای رشد حجاب و عفاف در جامعه، جزء رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی کلیه دست اندرکاران در جامعه اسلامی می‌باشد، به نحوی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اهمیت مقوله عفاف و حجاب می‌فرمایند: «اسلام می‌خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه، فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو، حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.

همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملاً غلط و انحرافی است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.

باتوجه به اهمیت مسئله حجاب و عفاف و نظر به اینکه برخی البسه موجود در بازار مناسب بانوان محجبه نبوده و البسه مناسب موجود نیز با قیمت گزافی عرضه می‌شود و افزایش سرسام آور قیمت، خصوصاً در مساله چادر از افزایش اجاره‌بهاء فروشگاه‌های البسه و… نشأت می‌گیرد این کم توجهی بستر فروش لباس‌هایی با فرهنگ غربی را در جامعه سبب شده است، فلذا مراتب مذکور اهمیت ایجاد فضایی برای عرضه برندهای عفاف و حجاب را دو چندان می‌کند، لهذا ایجاد بازارچه‌هایی اختصاصی برای این امر، مورد نیاز شهر تبریز است تا از این طریق شهرداری تبریز خدمات شایسته‌ای را جهت ترویج پوشش و حجاب اسلامی ارائه نماید.

فلذا خواهشمند است، دستور فرمایید اقدامات مقتضی در این خصوص از سوی حضرتعالی مبنی بر ایجاد غرفه‌هایی برای حوزه حجاب و عفاف با همکاری مجموعه‌های مردمی و خصوصی علی الخصوص کارگاه‌های زنان سرپرست خانواده توسط سازمان میادین انجام پذیرفته و مراتب اقدامات گزارش گردد. پیشاپیش از حسن نظر حضرتعالی کمال تشکر و امتنان را دارد.